Verkstan

Vad gör ni i verkstan ?

1827 inlägg 189597 visningar 80 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i verkstan ?

TimmberJack  
#619666 Är avundsjuk på din svarv. Vill jag oxå ha. Har hittat många men priset har varit alldeles för högt

   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Vardon  
#619777
TimmberJack skrev:Är avundsjuk på din svarv. Vill jag oxå ha. Har hittat många men priset har varit alldeles för högt

Det var vad jag tyckte med men lika bra att gråta när jag betalar nu kan jag glädjas när jag använder den istället

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

fendt311  
#620874 Nu har det efterlängtade reservdelarna kommit i veckan. Väntat på rödfärgen till MF35. Jag har haft läxa i veckan. Så i kväll ska jag börja måla lite rött. Hälsningar
Lukas 11år.

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

fendt311  
#620883 Börjat stål borsta diesel tanken.

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

fendt311  
#620914 Målat och klart. Har målat tanken, insida instrument panel. Nu blir det fika. Målar andra varvet i morgon. Pappa skruvar i en gammal Ockelbo 6000. Blir nog färdig innan han.

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#620926
Hundben av

Man får ju gå på den där frontlastaren lite då och då med svetsen
men nu for ena hundbenet, fåse om jag får tag i en reservdel eller
om det blir nytillverkning.

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Bert1  
#620935 Vreten ser de ut som va? Liknande har hänt några gånger har man hört av en kompis
Fick tummen ur och byta fläktvredet så nu går den äntligen i alla hastigheter annars springs det mest hos grannen och försöka få till hans maskinpark till jordbrukssäsongen drar igång igen
Sen skulle man kanske ta tag i sin tidiga 50årspresent som jag köpte i höstas som jag inte ens har provkört ännu så man kan ha nåt och åka å köpa en glass med när det blir fint väder

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

totte  
#620944
fendt311 skrev:Målat och klart. Har målat tanken, insida instrument panel. Nu blir det fika. Målar andra varvet i morgon. Pappa skruvar i en gammal Ockelbo 6000. Blir nog färdig innan han.


Prima jobb du gör :-bd ^:)^

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

fendt311  
#620947
totte skrev:
fendt311 skrev:Målat och klart. Har målat tanken, insida instrument panel. Nu blir det fika. Målar andra varvet i morgon. Pappa skruvar i en gammal Ockelbo 6000. Blir nog färdig innan han.


Prima jobb du gör :-bd ^:)^

Tack så mycket. Jag försöker att göra mitt bästa. Jag har alltid vilja att göra ett projekt på mf35 jag kommer att fortsätta jobba på den.

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

fendt311  
#620950
fendt311 skrev:
totte skrev:
fendt311 skrev:Målat och klart. Har målat tanken, insida instrument panel. Nu blir det fika. Målar andra varvet i morgon. Pappa skruvar i en gammal Ockelbo 6000. Blir nog färdig innan han.


Prima jobb du gör :-bd ^:)^

Tack så mycket. Jag försöker att göra mitt bästa. Jag har alltid vilja att göra ett projekt på mf35 jag kommer att fortsätta jobba på den.

Detta är min härliga älskade yngste pojk som själv får skriva vad han vill. Lukas har själv valt att visa sitt eget projekt. Han blir så överlycklig när någon svarat så fint. Tack totte. 🤗

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Boman  
#620961 Gött att se att det fins fler små händiga pöjkar som har maskinintresse. Snyggt jobbat!

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#621433
Bert1 skrev:Vreten ser de ut som va? Liknande har hänt några gånger har man hört av en kompis

Jo det är en Vreten F14 och nu verkar det vara slut med reservdelar, fåse om jag får tag i nån ny.

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Bert1  
#621453 Har du pratat med Ljungs traktorförmedling? Kan det va 1-1,5år sen när jag pratade med dom om lastare så fattade jag som det i princip var klart att dom skulle ta över reservdelarna till Vreten lastare för som jag fattade det så var Bala agri bara intresserad av vagnarna och vägsladdarna

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#621876
Bert1 skrev:Har du pratat med Ljungs traktorförmedling? Kan det va 1-1,5år sen när jag pratade med dom om lastare så fattade jag som det i princip var klart att dom skulle ta över reservdelarna till Vreten lastare för som jag fattade det så var Bala agri bara intresserad av vagnarna och vägsladdarna

Tack för tipset! Ska kolla vid nästa krasch.

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#621878


Jag var till Sven i grannbyn och han svarvade till en hylsa och vi diskuterade
svetsningen osv och det blev att pröva svetsa i gjutgodset.
48.00 rekommenderades och den grövsta jag hade var 2mm så det gick nästan halva paketet
men nu är den ihopsatt och provkörd i 5 timmar.
Fåse hur det håller ihop.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).