Verkstan

Bilder på haveri.

2266 inlägg 589222 visningar 112 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#545156 Lite renoveringsbilder. :d
Sidan
Framifrån

Brott på två ställen. Så han fick jobba med skruvdragaren.

6 veckor med gips o inte stödja på foten. Sedan ska man börja träna upp foten. Så det tar en stund tills man är fullt operativ. :smile:

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

halvproffs  
#545163 En del av ortopederna skulle nog kunna platsa ett bygge! Frugans lårbensbrott var det två skruvar exakt parallella in i höftkulan. Snyggt skruvat!

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#545166 Det var någon av sköterskorna som kallde dom för snickeriverkstaden. :wink:

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

stone66  
#545169 Aj aj inte kul hoppas det läker bra. Ser ut som ett tallbarr på ena bilden😀👍

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#545195 En kompis råkade ut för något konstigt för nästan 20 år sedan.

Först väjde han för ett rådjur, körde av vägen och lyckas tråckla in bägge armarna i ratten så att dessa går av.
Han blir ihopskruvad på något större sjukhus, antingen Västerås eller Uppsala.

Ett år senare åker han passagerare när flickvännen krockar med en älg, minst en arm bryts rätt illa då den gamla lagningens skruvar och plåtbleck havererade.
Han körs till Lindesbergs lasarett då detta bara låg några kilometer bort.
På helgen opereras han, men läkarna upptäckte då att de inte hade verktyg till den nyare sortens skruv han hade i armarna, han tejpades tillfälligt ihop och nya verktyg rekvirerades.

Jag tänker, stod det där med en Philips 2 och får se torxsskruvar? :shock:
Eller stod de med torxbits och får se att det använts taperproof torx? :shock:

Jag tror i.a.f att Biltemas största bitssats hade fixat problemet!

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#545264 Ja man behöver många olika bits ibland 😉

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

sundelius  
#545384 Så tråkigt :cry:
Livet är oförutsägbar och inte speciellt rättvist, jag gjorde precis som du igår.
För mig slutade med en öm röv medan du åker på gips i sex veckor.
Hoppas du får en så smärtfri rehabilitering som bara är möjligt.
Kom ihåg att sex veckor är en kort tid av ditt liv och skogen finns kvar nästa vinter 🤗

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

hlb  
#545395 Se det positiva. När jag brutit knät, fick jag, under rehaben, tjata med trevliga sjuksköterskor nästan varje dag. Om jag flög, fick jag alltid komma före alla andra, assisterad av en flygvärdinna, som bar min portfölj.

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

zeetorg  
#545635
D Brown skrev:En kompis råkade ut för något konstigt för nästan 20 år sedan.

Först väjde han för ett rådjur, körde av vägen och lyckas tråckla in bägge armarna i ratten så att dessa går av.
Han blir ihopskruvad på något större sjukhus, antingen Västerås eller Uppsala.

Ett år senare åker han passagerare när flickvännen krockar med en älg, minst en arm bryts rätt illa då den gamla lagningens skruvar och plåtbleck havererade.
Han körs till Lindesbergs lasarett då detta bara låg några kilometer bort.
På helgen opereras han, men läkarna upptäckte då att de inte hade verktyg till den nyare sortens skruv han hade i armarna, han tejpades tillfälligt ihop och nya verktyg rekvirerades.

Jag tänker, stod det där med en Philips 2 och får se torxsskruvar? :shock:
Eller stod de med torxbits och får se att det använts taperproof torx? :shock:

Jag tror i.a.f att Biltemas största bitssats hade fixat problemet!


Man skall väl inte skratta åt andras olycka men nu vart jag tvungen att småskratta lite i flera minuter, fel bits, den var bra! :lol:

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

JensSkoog  
#545776
D Brown skrev:På helgen opereras han, men läkarna upptäckte då att de inte hade verktyg till den nyare sortens skruv han hade i armarna, han tejpades tillfälligt ihop och nya verktyg rekvirerades.

Jag tänker, stod det där med en Philips 2 och får se torxsskruvar? :shock:
Eller stod de med torxbits och får se att det använts taperproof torx? :shock:

Jag tror i.a.f att Biltemas största bitssats hade fixat problemet!

Säkert, men det svåra är ju att dom bitsen dom använder, om det är Philips eller torx, kostar skjortan.
Fick några bits och skruvar som var till övers av en som jobbar med att skruva saman
folk. Dom kan inte använda sådant som är packat upp. Betänk, Jens, sa han, dom här
skruvarna kostar ungefär 400 kronor pr. styck och bitsen lika mycket :surp:

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

Blivande snickare  
#545856 Det var ändå rätt "ok" pris. Morsans två skruvar i knät å en liten liten platta kostade 700 euro 😱

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#546008
JensSkoog skrev:Säkert, men det svåra är ju att dom bitsen dom använder, om det är Philips eller torx, kostar skjortan.
Fick några bits och skruvar som var till övers av en som jobbar med att skruva saman
folk. Dom kan inte använda sådant som är packat upp. Betänk, Jens, sa han, dom här
skruvarna kostar ungefär 400 kronor pr. styck och bitsen lika mycket :surp:


Vilken modell var det på skruv och bits du fick?

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

JensSkoog  
#546013 Skruvarna var grovgängade som dom franska och passade perfekt till ett jobb på min båt den gången, och efter
vad jag vet sitter dom där fortfarande efter femton år. Bitsen var hex om jag inte misminner. Tror
att båda bits och skruvar var av någon sorts titanlegering

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

bgl  
#546033 Jag bor alltför nära Lindesbergs lasarett för att kunna skatta, åtminstone inte som det var för 20 år sen.

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

JohannesG  
#547201 Går det hårdlöda mån tro? Eller är det bara skrot? Tiden som primär såg är över, det är ett som är säkert. Hade varit trevligt att ha den som reserv.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).