Virkesmätning och Matrisfub

Behåll vraket på massaved!

34 inlägg 21178 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Behåll vraket på massaved!

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#554731
ulf 1 skrev:här har vi högen bredvid .. den med "BARRMASSA" ... den ska givetvis till samma bruk (kanske blir det en sortering till där efter att man betalt för "skräpet")... någon som kan räkna timmerstockarna i dessa två högar ... vad var det nu ni sa .... var det 1% eller var det 3 ni blivit blåsta på ... eller är ni bara jävligt korkade ... problemet är inte så mycket detta .. det är att vi har en konflikträdsla så stor att vår skogsindustri blivit ett skämt i samma takt som tuppkammen växt ...... 325 tusen av de 330 tusen skogsägarna ska överhuvud inte bedriva skogsbruk på storindustrins hjärndöda sätt .. då kan ni lika gärna skänka dom skogen ...

Vad jag kan se är det röta i de grova bitarna. Men sågar du brädor av dem är du s.k. torparesågare :grin:

Avatar Fallback

Re: Behåll vraket på massaved!

isteskog  
#554737 Ulf satsar på "bondmahogny" ....... 😉

Användarvisningsbild

Re: Behåll vraket på massaved!

ulf 1  
#554742 nää riktigt så är det ju inte, men hugger man 30 kubik fantastisk fin asp, runt 60-70 i brösthöjd och lägger det på bränslehögen, så ska man väl i fängelse för bedrägeri .... eller ...

Användarvisningsbild

Re: Behåll vraket på massaved!

ulf 1  
#554780 och när man ser sånt här överallt så brukar man ju vilja ha en förklaring och det var många år sen jag förstod att förklaringen är stockholmssyndromet ... att koppla ihop sig med förövaren eller tom beskydda honom är ju ett psykologiskt fenomen, som finns överallt i vårt samhälle misshandlade hustrur, banker som beskyddar svindlare eller en misshandlad befolkning som ställer upp bakom skurkarna till politiker ser vi ju varje dag, på gotland älskar folk vindkraft mest av alla i sverige, 95% tycker det är bra trots att strömavbrotten och blinkande lampor och vinande sömnstörande ljud förpestar tillvaron i övriga sverige är det inte ens 25% ... så varför skulle inte skogsägarna älska sina plågoandar ... det är ju bara ett sorgligt faktum att vi har världsrekord i flathet mot makten, och inte vill besvära våra plågoandar med att säga vad vi egentligen tycker ... ja det finns ju undantag då ... hrm.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).