Virkesmätning och Matrisfub

pcSKOG eller eSkog

2 inlägg 5776 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

pcSKOG eller eSkog

Narkell  
#523215 Jag ska snart uppdatera min skogsbruksplan och tänkte då göra det digitalt!
Har tittat på pcSKOG och eSkog!
Vad är skillnaden?
Vad kostar dessa?



   TS
Användarvisningsbild

Re: pcSKOG eller eSkog

Hunnern  
#523266 Hej
Kör/kört bägge programmen.
Som att jämföra järnhjul och luftgummihjul...gör samma sak men gammal och ny teknik (Min tolkning)
PC-skog: Utvecklad vad gäller rapporter, funktioner, text, o allt som finns i en plan. Har under många år varit det, i mitt tycke, absolut bästa alternativet. ( I pc ) Segt, hänger sig, beroende av täckning i digital fältanvändning. Kräver en hel del av användaren.
E-skog: Relativt nytt. Så jag tycker det saknas lite rapporter och annat. Men här pratar vi en modern digital plan. Den har bara fungerat o gjort vad den ska i sin digitala miljö oavsett vad jag utsatt den för. Dessutom i princip momentant. Går att förmedla till vem jag vill. Enkel/låg tröskel att använda.

Kostnad PC-skog hög, E-skog låg.

Digital funktion, PC-skog låg, E-skog hög.

Har använt E-skog ett tag och utvecklingskurvan har hittills varit brant. Har varit uppskattad av de entreprenörer och övriga användare som jag kört den mot.
E-skog har kostat (mig) så lite att det bara varit att köpa en behörighet och prova. (Är inte helt uppdaterad på dagens prissättning)
Men jag tyckte det var så billigt att det bara var att prova...och sen var jag fast. :-bd

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).