vaför ens skriva detta?
jo för att folk ska förstå att vissa lämnar branchen, och de syns inte alltid. "de är brist på maskinförare" tjena bettsy! de va de under gudrun. inte nu! nu är det bara dom bästa som får jobb. dom som är 25 och har sutt i skördare/skotare i 30 år. mycke pengar står på spel men orimliga krav kan man inte ställa. syftar då på erfarenheten.
skrev i en annan tråd här, jag har sökt x antal tjänster på skördare vilket som är mitt drömjobb. men ja har inte skördat sen ett par år tillbaka å man tappar mycke på den tiden, trots de har jag orken och framför allt viljan att ta mig tillbaka. tycker de är synd att de är få som vågar sattsa på yngre oavsett erfarenhet.
som sakt, ja gör min sista vecka nu. händer det inge drastigt att ja får skota/skörda så kommer ja aldrig att kolla åt skogen igen. börjar bli måttligt trött att söka ena drömjobbet efter andra och aldrig få nåt. vart nära 2 ggr och båda backa ur i sista minuten. så här har ja hållt på sen -07 jobbat me nåt ja egentlige inte vill och sökt som fan under tiden. nu får de va nog.