Skogsarbete

Entrepenör miniskotare Marks kommun / Norra Halland sökes

1 inlägg 1720 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Entrepenör miniskotare Marks kommun / Norra Halland sökes

larso  
#52109 Jag söker preliminärt en entrepenör med miniskotare eller mindre skotare för uppdrag nästa vinter, alltså slutet februari 2010. Området är i nordvästra Marks kommun, mellan Sätila och Fjärås, så även en entrepenör från Kungsbacka, Härryda, Varberg, Borås, Svenljunga etc kanske kan tänka sig att ta sig dit. Handlar om förhoppningsvis 50-100 kubik som skall ut från klenare förstagallring, 100-700m skotarspår. Detta skall i så fall upprepas varje år från 2010 till 2013 eller 2014.

Södra ser ut att vägra följa sitt kontrakt och gallra. Man försöker väl smita ifrån ingångna avtal i takt med den ekonomiska krisen, nu har det gått 18 månader, så det blir motorsågen. Skall något göras får man göra det själv tydligen. Förröjt bort ett 50-tal bokar om 10-15 meters höjd har de däremot gjort. Svordomar räcker inte för att uttrycka mina åsikter om det.

Kontaktuppgifter: larso@angsjodal.se eller 0708-996439.



   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).