Skogsarbete

Angående timpeng i skogen

58 inlägg 28080 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Angående timpeng i skogen

Aleksandra.Polen  
#292818 Jag förstår att det kan vara en fara till svenskar men som det ser ut tror jag att många arbetare väljer främst och främst en svensk till jobbet. Det är oftast när de inte kan hitta personal de vänder sig till oss.

Avatar Fallback

Re: Angående timpeng i skogen

Aleksandra.Polen  
#292956 Kika gärna våran nya Facebook sida!

Redigerad av Kse.

Användarvisningsbild

Re: Angående timpeng i skogen

Vedproducent  
#293017 Jaanee tycker du ska tagga ner 10 pinnhål eller så. Du skrev för ett tag sen tex att vedpriser mer än 400 kr m3 inte är annat än ockerpriser. En kalkyl som inte ens går ihopa med polska löner utan du föredrar svart arbetskraft.
Ditt resonemang och åsikter i sak är ett skämt och inget annat. Föredrar man hellre svarta vedpriser och arbetskraft än laglig utländsk arbetskraft och blir så uppåt väggarna irriterad så ska du nog se över hur du agerar/reagerar.
Att inte vi ska kunna bedriva en seriös verksamhet för att du föredrar kriminell verksam ser då i alla fall jag som ett långt större problem än utländsk arbetskraft.

Lämnar ämnet då vi har haft diskussionen förr och du inte har något att tillföra mer än att du kastar ur dig en massa skit.

Avatar Fallback

Re: Angående timpeng i skogen

jannee  
#293049 Nu är du Vedproducent verkligen ute på djupt vatten, och t.o.m utan flytväst.
Polska eller vilka utländska bemanningsföretag som helst blir till en paria för Sverige som land.
Hur man än vänder på det hela så utför de utan tvivel en arbetsuppgift - MEN nu ställer jag frågan VART TAR PENGARNA VÄGEN?
Inte kvar i Sverige i alla fall. Kommer aldrig till någon nytta i Sverige.
Betalar jag däremot till en sverigebosatt person i stället 160kr/tim SVART, stannar pengarna kvar i Sverige och troligtvis används i Sverige - vilket är bäst för Sverige som land?.
Finns nationalekonomer som t.o.m anser med att den svarta sektorn är som smörjolja på en kedja, m.a.o. behövs för att allt annat ska fungera friktionsfritt.
Förstår att det finns en del som verkligen är för utländska bemanningsföretag, har inga skrupler, tänker bara på sin allt fetare plånbok.

Användarvisningsbild

Re: Angående timpeng i skogen

Vedproducent  
#293052
jannee skrev:Nu är du Vedproducent verkligen ute på djupt vatten, och t.o.m utan flytväst.
Polska eller vilka utländska bemanningsföretag som helst blir till en paria för Sverige som land.
Hur man än vänder på det hela så utför de utan tvivel en arbetsuppgift - MEN nu ställer jag frågan VART TAR PENGARNA VÄGEN?
Inte kvar i Sverige i alla fall. Kommer aldrig till någon nytta i Sverige.
Betalar jag däremot till en sverigebosatt person i stället 160kr/tim SVART, stannar pengarna kvar i Sverige och troligtvis används i Sverige - vilket är bäst för Sverige som land?.
Finns nationalekonomer som t.o.m anser med att den svarta sektorn är som smörjolja på en kedja, m.a.o. behövs för att allt annat ska fungera friktionsfritt.
Förstår att det finns en del som verkligen är för utländska bemanningsföretag, har inga skrupler, tänker bara på sin allt fetare plånbok.

Kan inte på något sätt fortsätta en diskussion med dig. Står inte bakom något av dina kriminella uttalanden. Du borde skämmas som hellre vill betala svarta pengar än att faktiskt betala vad det kostar. Sen tror du att det gynnar Sverige när våra skattepengar och momspengar från seriösa företagare försvinner. Skäms på dig!

Avatar Fallback

Re: Angående timpeng i skogen

jannee  
#293054 I mitt tycke mindre kriminellt att låta pengarna stanna i Sverige i stället för att sända dom utomlands - och detta står jag för.
Du kan se hur utlandsskulden ständigt ökar - vill du spä på den ytterligare?
Ha ändå en bra kväll.

Användarvisningsbild

Re: Angående timpeng i skogen

Vedproducent  
#293057
jannee skrev:I mitt tycke mindre kriminellt att låta pengarna stanna i Sverige i stället för att sända dom utomlands - och detta står jag för.
Du kan se hur utlandsskulden ständigt ökar - vill du spä på den ytterligare?
Ha ändå en bra kväll.

Se på hur utlandsskulden ständigt ökar? Jasså du vet inte ens hur det ligger till med den?
Då ska jag upplysa dig om att den inte ökat alls om man ser tillbaka till år 2005 tex. Just nu är det dock en ökning igen. Det är ju du som i så fall vill spä på den genom att anlita svart arbetskraft och slå ut företagare som betalar in moms och skatt till statskassan. Har du ingen utbildning i ekonomi alls?

Användarvisningsbild

Re: Angående timpeng i skogen

vetinte  
#293065 Nu har jag varit borta ett bra tag men kunde inte hålla mig nu.
E NI SÅ JÄVLA BLÅSTA PÅ DENNA SIDA/I SVERIGE ????????
Jag skapade en tråd om "skogsröjning för 125:-/timmen".
Alla här (nästan) hoppade på mig o kallade mig för lögnare etc etc etc.
INGEN hadde på fötterna eller i hövet att det förekom och var fult lagligt och att det skulle gå ut över er företagare som är här på sidan.
Jag kan inget annat göra änn att säga grattis ! Ni skulle ha använt de som sitter uppe på halsen och kallas höve.
ASG ASG...............
Hoppas många kommer att få känning av detta rent ekonomiskt.
De gäller att se risker i tid och agera.
Villket ett sådanthär forum skulle kunna vara grunden till.
Men tyvärr................

Användarvisningsbild

Re: Angående timpeng i skogen

anersimyra  
#293068 Vi går annars miste om skatteintäkter eftersom de vad jag förstått betalar skatt i Polen, vi riskerar även att få en växande låglönesektor likt den i Tyskland, de konsumerar heller inget i Sverige.

Användarvisningsbild

Re: Angående timpeng i skogen

anersimyra  
#293070
vetinte skrev:Nu har jag varit borta ett bra tag men kunde inte hålla mig nu.
E NI SÅ JÄVLA BLÅSTA PÅ DENNA SIDA/I SVERIGE ????????
Jag skapade en tråd om "skogsröjning för 125:-/timmen".
Alla här (nästan) hoppade på mig o kallade mig för lögnare etc etc etc.
INGEN hadde på fötterna eller i hövet att det förekom och var fult lagligt och att det skulle gå ut över er företagare som är här på sidan.
Jag kan inget annat göra änn att säga grattis ! Ni skulle ha använt de som sitter uppe på halsen och kallas höve.
ASG ASG...............
Hoppas många kommer att få känning av detta rent ekonomiskt.
De gäller att se risker i tid och agera.
Villket ett sådanthär forum skulle kunna vara grunden till.
Men tyvärr................
Det du varnat för kan ju lätt ändras genom politiska beslut, vilket inte varit aktuellt de senaste åtta åren.. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Angående timpeng i skogen

jannee  
#293071 Av två DÅLIGA sätt att bränna mina surt förvärvade, dessutom SKATTADE pengar väljer JAG i alla fall att betala en SVENSK samma peng som ett utländskt bemanningsföretag vill ha, om det sedan blir svart hör inte hit.
Är det avdragsgilla pengar lejer jag i alla fall in svenskregistrerade firmor.

Avatar Fallback

Re: Angående timpeng i skogen

Amatörhuggare 62  
#294151 Nu under älgjakten, så har det framkommit hur dom bor utlänningarna, som röjer inte alls långt härifrån. I en gammal husbil och tält. Med presenningar som vind och insynsskydd.

Ett älgtorn var inklätt med presenning, och användes som skithus.

Avatar Fallback

Re: Angående timpeng i skogen

röjjare  
#294205 Dom har det sämre hemma eftersom dom väljer det där.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).