Skogsarbete

Skogsmaskinförare

6 inlägg 5383 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Skogsmaskinförare

bommen  
#287929 Det är ett jävla tjat om brist på skogsmaskinförare jag har jobbat i den här branschen i hela mitt liv jag är nu 58 år har en hög teknisk kunskap skogligt kunnande kan köra samtliga maskin märken vill arbeta i skogen. Råkade bli arbetslös 2013 på grund av att det företag jag jobbade åt gick i konkurs har sedan dess sökt ca 15 jobb men ingen har erbjudit något jobb. det är bara snack om man skriker efter mera skogsmaskinförare. Lönsamheten är så kass att man kan bara anställa sådan arbets kraft som inte konkurerar med andra arbeten. Många sökande då kan man ju hålla ner lönerna, finns det verkligen brist så skulle lönerna höjas då kommer det att finnas arbetskraft.



   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsmaskinförare

öronbak  
#287988 Hej Bommen

Det ligger en hel del i vad du skriver...

Avatar Fallback

Re: Skogsmaskinförare

Jefe  
#288121 Hva er lønnen til skogsmaskinførørø i Sverige på nå?

Avatar Fallback

Re: Skogsmaskinförare

sputtnick85  
#288151 Skulle gissa på runt 150 kr

Avatar Fallback

Re: Skogsmaskinförare

Jefe  
#288180 Da burde det jo vere lett å få svenske sjofører til å jobbe i norge. Sjofører med erfaring får 180-200 NOK pr time. Jeg trenger 2-3 sjofører!

Användarvisningsbild

Re: Skogsmaskinförare

Åke Nilsson  
#288183 Om bara man fick nära till jobbet skulle man vara nöjd med lönen.
Går ju inte arbeta om man ska ha ett liv med familj 10 mil hemifrån och måsta bo borta !!

Har 155 kr /tim och kör skördare + egen bil, om inte egen bil får jag färdtidsersättning.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).