Skogsarbete

Skördar/skotarförare söker jobb

9 inlägg 5881 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Skördar/skotarförare söker jobb

Fredde86  
#247646 Hej heter Fredrik ,27 år och bor i en liten by som heter Grangärde i södra Dalarna,söker jobb som skördar eller skotarförare i mellan sverige heltid eller vid behov!
,har gått ett årig KY utbildning vid Alfta skogstekniska utbildning ab inriktning skogsmaksinförare,från 20090810 till 2010-05-20.

haft praktik hos StoraEnso Hagge distrikt,körde då deras egen valmet 941 i 9 veckor heltid och John Deere 1710D i 3 veckor,från 11 januari till sista mars 2010.

sen har jag kört gallringsskördare CAT 560B med logmax 5000 på,från 17 november till 19 desember 2010. referens kan lämnas.

Innehar BECE körkort,truckkort,grönt kort i skogen,motorsågs kort AB. röjsågskort RA, Finns på 070-2587659 eller pm.MVH Fredrik



   TS
Avatar Fallback

Re: Skördar/skotarförare söker jobb

strombom2  
#247665 Om du har facebook tror jag att denna grupp kan lättare ge dig jobb än skogsforum. Det är en grupp som heter vi som är skogsmaskinförare och där finns det nog en och annan som kan behöva lite hjälp.

https://www.facebook.com/groups/124179480986902/

Eller denna sida en jobbsajt i skogen om redan lediga jobb och man kan dessutom söka jobb!



https://www.facebook.com/pages/Jobbsajt ... 89?fref=ts

lycka till! :)

Avatar Fallback

Re: Skördar/skotarförare söker jobb

Fredde86  
#247669 Tackar så mycket för det!! =)

   TS
Avatar Fallback

Re: Skördar/skotarförare söker jobb

tallen100  
#247793 Verkar vara ganska ont om körning i mellansverige nu, har hört att många står stilla...

Avatar Fallback

Re: Skördar/skotarförare söker jobb

strombom2  
#247858 Om det blir en storm som de tydligen pratas om nu till torsdag-fredag finns det nog jobb ett tag åtminstone.

Avatar Fallback

Re: Skördar/skotarförare söker jobb

tallen100  
#247859 Ja ett tag iaf, tycker det borde vända men det verkar vara dålig åtgång på massaved...

Avatar Fallback

Re: Skördar/skotarförare söker jobb

strombom2  
#247865 jo de är sant, och den kommer nog troligtvis inte att öka tvärtom pga den minskande papperåtgången, nästan så de är bättre att sälja som bränsle ved till värmeverken.

Användarvisningsbild

Re: Skördar/skotarförare söker jobb

Fredrik Reuter  
#247879 Hej,
Jo, det är relativt tufft just nu.
Men jag ser ändå positivt på framtiden. Visst, tidningspapper ser mörkt ut, men det är bara en andel av marknaden och dessutom geografisk kännbar. Förhoppningsvis finner de också andra slutprodukter.

Stark krona spökar nog nu, men samtidigt är de flesta eniga om att botten nåddes i somras och att det numer stiger i sansad takt (även om sydsverige verkar fått huggsexa om timret).

Jag håller tummarna för dig Fredde!

Avatar Fallback

Re: Skördar/skotarförare söker jobb

tallen100  
#247966 Ja vi får hoppas att det snart blir lite fart i skogen igen...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).