Skogsarbete

skogsmaskinförare Jobb sökes

7 inlägg 4591 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

skogsmaskinförare Jobb sökes

RasmusP  
#152793 Hej!
jag har gått 1årig skogsmaskinförare/skogsvårdare utbildning i Älvdalens utbildnings centrum.
Hade 4 veckor med skolans skotare/skördare och 10 veckors APU på Orsas Besparingskog i Orsa.
söker nu jobb som skotareförare/markberednings maskin
kan köra skördare men anser mig själv för ovan/dålig erfarenhet inom det...Kan köra helger/ledigheter i en skördare och skaffa mig mer erfarenhet a den.

inehar gröntkort, ADR-skog, heta arbeten, motorsågskort, B kort och bil...

söker helst jobb inom skånelän men kan även ta jobb i hallandslän

Mobil:0702163192
Rasmus Persson
Oxelvägen 3C LGH1102
26652 Vejbystrand



   TS
Avatar Fallback

Re: skogsmaskinförare Jobb sökes

skogsbjörn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#153039 tjena rasmus, dåligt på arbetsfronten i söder med? mvh Björn från yh

Avatar Fallback

Re: skogsmaskinförare Jobb sökes

RasmusP  
#153128 Ja det ser så ut tyvärr snackade med ett bolag här nere de var intreserade men hade interna problem som de var tvugna att fixa först. det var för 5 månader sen de skulle höra av sig om det skedde några förändringar men det e ju ingen garanti :(

   TS
Avatar Fallback

Re: skogsmaskinförare Jobb sökes

skogsbjörn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#153141 nej det låter ju inte som nån höjdare att börja inom ett sånt företag heller :/ i sundsvall där jag bor är det svårt som fan, ingen vill ha nån nybörjare och sca har så hårda krav på prestation och nästan alla entreprenörer här kör åt sca..

Avatar Fallback

Re: skogsmaskinförare Jobb sökes

RasmusP  
#153420 tyvärr s´å e det ju svårt som nybörjare att fixa jobb och de flesta vill ha folk som har 2 eller mer års erfarenhet..... vågar inte satsa på oss syn tycker jag hur ska man få erfarenhet om man inte kan få ett jobb inom det :( men man får leta för eller senare hittar man ett.... skulle själv kunna jobba för mindre lön typ ett år tills jag fått erfarenhet och att de sett at man kan sitt jobb

   TS
Avatar Fallback

Re: skogsmaskinförare Jobb sökes

JohanB91  
#153785 Tänkte bara komma med ett tips, jag har erfarenhet på ca 1.5 år, o när jag letade jobb direkt efter skolan så satt jag o ringde runt till olika entreprenader och presenterade mig o fråga om dom behövde någon förare, dom flesta tog det riktigt positivt, hade jobb inom 2 månader och har jobbat sen dess, de flesta företagen ser det som en investering att anställa folk utan erfarenhet så dom kan lära upp er som de vill ha er, skulle jag själv haft företag så hade jag garanterat satsat på unga!

MVH Johan

Avatar Fallback

Re: skogsmaskinförare Jobb sökes

skogsbjörn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#154171 Låter nice! Här i sundsvall har jag mest upplevt att man som nybörjare ses som en belastning på företaget snarare än en investering och ingen verkar ha råd att anställa en. men det kanske är allmänt tufft för entreprenörerna just nu

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).