Skogsröjning

Kontakt med skogsägare

10 inlägg 6054 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kontakt med skogsägare

Perssonsroj  
#113966 Vi är ett gäng som är superduktiga röjare om vi får säga det själva som undrar hur och var man får kontakt med skogsägare som behöver våra tjänster. Finns det någon gemensam hemsida? Speciella bra tidningar att annonsera i? Bolag som förmedlar tjänster? Tack för hjälp.



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Användarvisningsbild

Re: Kontakt med skogsägare

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#113977 enklast är ofta att gå via skogsbolag/skogsägarföreningarna....

ni kan ju även ringa de större markägarna i trakten där ni bor och kolla om dom behöver hjälp med röjning

annars är denna sida säkert ett bra ställe att börja på :o

Avatar Fallback

Re: Kontakt med skogsägare

awes  
#113999 Här får man dock inte göra reklam enligt forumreglerna.
Kanske en sektion i forumet skulle öppnas där reklam för entrepenörer och ros/ris på desamma kan ske?
Det skulle kunna bli reklam med viss sållning av oseriösa/dåliga entrepenörer.

Avatar Fallback

Re: Kontakt med skogsägare

Perssonsroj  
#114008 Jag har läst reglerna om reklam och det var därför jag frågar var man kan finna kontakter för att kontakta. Man kan förstås köpa annons på denna sida och på så vis göra reklam.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kontakt med skogsägare

Fredrik Reuter  
#114064 Hej,
Kompletterar tips ovan med http://skogstjanster.se

Detta är min sajt detta också och ett försök till att kostnadsfritt kunna lista skogsföretag för skogsägare och andra skogsföretag/skogsbolag.

Skogstjanster.se är en relativt ung sajt och därför inte så frekvent använd ännu, men vi får hoppas det kan öka allt eftersom. Det samma gäller http://virkeshandel.se, men denna är ju främst till för att annonsera ut affärer kring skogsråvara.

Tar f.ö till mig tipset ovan!

Avatar Fallback

Re: Kontakt med skogsägare

Perssonsroj  
#116143 Finns det någon myndighet där man kan få ut namn och adresser på skogsägare inom ett visst område? Någon som vet?

   TS
Avatar Fallback

Re: Kontakt med skogsägare

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#116172 Lantmäteriet, men du får nog räkna med att det kostar en slant om de skall söka ut det åt dig, Om din tid är billiga, hitta ett lanmäterikontor däär kan du säkert sitta ner och kika på kartorna för att få ut det stora skogsägarna och deras adresser.

Att jobba direkt mot skogsägare gör att du får mindre beläggning och mer administration. Men jag tror du kan ta ut mer per hektar.

Användarvisningsbild

Re: Kontakt med skogsägare

bodaedet  
#116215 Det finns en katalog med alla markägare tror den heter fastighetskalendern.

Avatar Fallback

Re: Kontakt med skogsägare

MNskog  
#116229 Jordbrukskalendern hette den förut.

Ges ut av http://www.kalenderforlaget.se

Användarvisningsbild

Re: Kontakt med skogsägare

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#116258 Intressant blir ta och införskaffa den när nästa version kommer ut...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).