Skogsröjning

Hittat något intressant i skogen

1027 inlägg 379291 visningar 96 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

David S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#164717
obantteg skrev:Jag vet att det ligger en sax, en kombinyckel, fällkil och två svärdsmuttrar i skogen.
Återkommer med rapport när de återfinns.


Förlade ett brytjärn i en gallring för några år sedan. Jag visste på ett ungefär var jag hade lagt det, gick och letade flera gånger efter att snön var borta men hittade den inte så jag gav upp. I höstas hade grannen luftat hunden just där och tror ni inte hunden rotade fram brytjärnet. Glad blev jag men hade ju givetvis hunnit köpa ett nytt. Men nu har jag två. Fattas bara att grannhunden ska lukta fram timmersaxen jag la på ett annat ställe med...

Stihl batteritrimmer
Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

Blivande snickare  
#164719
Bengt.Svensson skrev:Jag har också hittat en trasig ballong på en buske. Den var från SMHI och den var komplett med en vit låda för "vädermätning".


Vad gjorde du med den :?:

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#164725 En sån här? ;)

DSC_0082.JPG


Hittade i fredags faktiskt.

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#164751 Hej, SMHI skickar upp en sån varje dag från Arlanda. Sök på radiosond på google så ser du vad den mäter.

Användarvisningsbild

Re: Hittat något intressant i skogen

Mäki  
#164774 Bilar och olika jordbruks redskap hittar man nu som då men den mest spännande sak jag hittat hittills var när jag högg en slutavverkning.

Det var sent en kväll cirka 24.00 nånting jag skulle snart sluta när jag tog ner en gran som hade kvistarna ända ner och under den så fanns nånting in lindat i en svart sopsäck.

Ni kan tänka vart tankarna drog i väg den tiden på dygnet när man hittar något sådant för enligt kartan fanns det inga gårdar i närheten.

Jag tog upp säcken med aggregatet och var säker på att det skulle innehålla en kropp men när säcken gick sönder så visa det sig att det var byggmaterial i säcken.

Varför någon släpat upp det långa vägar i skogen för att dumpa det förstår jag inte men jag var ganska upp i varv den natten i mörkret.

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

blixxxt  
#164782
IMAG0571.jpg

IMAG0574.jpg

IMAG0575.jpg

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#164788 Undrar om entreprenörens försäkring täcker plåtskadorna på bilen? Eller kommer entreprenören hävda att bilen körde på honom? :D

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

Bengt.Svensson  
#164813
Blivande snickare skrev:
Bengt.Svensson skrev:Jag har också hittat en trasig ballong på en buske. Den var från SMHI och den var komplett med en vit låda för "vädermätning".


Vad gjorde du med den :?:


Ligger i en byrå hemma, den var märkt med "För engångsbruk, ingen hittelön erhålls" eller något i den stilen.

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

Bengt.Svensson  
#164816
Mangan skrev:En sån här? ;)

DSC_0082.JPG


Hittade i fredags faktiskt.

Typ sådan, fast en fyrkantigare variant som mer liknade en ELFA-låda. Jag hittade min när jag körde moped på skogsvägarna någon gång i slutet av 80-talet.

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

skogsbjörn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#164820 Hittills har jag hittat två folkvagnsbussar, förmodligen gamla huggarkojor, den ena hade iaf en kamin. Kylskåp och diverse sopor, bilhuvar, gamla jordbruksredskap, husrester och sist men inte minst ett fint pripps öl glas som fick följa med hem :D

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

woodstar  
#164821 Vi hittade en lyxutrustad norskregesrterad audi under en pressening på älgjakten för ett tiotal år sedan.
När vi åkte från platsen kvällen innan fanns den inte där, före skymningen stod den där.

Vi trodde förstås genast att den var stulen, så vi kontaktade polisen som kollade med sina norska kollegor. De kom och hämtade bilen direkt på förmiddagen.

Vid middags tid kom det en norskregad svart porsche och snurrade runt på skogsvägarna resten av dagen.
De hade nog glömt var de ställde bilen på natten :lol: och saken blev nog bara bättre av att det på var och var annan stubbe satt en älgjägare och vinkade glatt. Alla förstod ju deras ärende.

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

Blivande snickare  
#164834 :lol: :lol: :lol: Skidt vi har blivet avsjlöjede!! :lol:

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

BM 35  
#164874
Mäki skrev:Bilar och olika jordbruks redskap hittar man nu som då men den mest spännande sak jag hittat hittills var när jag högg en slutavverkning.

Det var sent en kväll cirka 24.00 nånting jag skulle snart sluta när jag tog ner en gran som hade kvistarna ända ner och under den så fanns nånting in lindat i en svart sopsäck.

Ni kan tänka vart tankarna drog i väg den tiden på dygnet när man hittar något sådant för enligt kartan fanns det inga gårdar i närheten.

Jag tog upp säcken med aggregatet och var säker på att det skulle innehålla en kropp men när säcken gick sönder så visa det sig att det var byggmaterial i säcken.

Varför någon släpat upp det långa vägar i skogen för att dumpa det förstår jag inte men jag var ganska upp i varv den natten i mörkret.


Kanske någon som haft det i en skoterkälke och tappat det skulle med det till någon buvall,,
Men jag förstår att det snurrade bra i skallen i innan du såg var det var=)

   TS
Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

Blivande snickare  
#164879
Mäki skrev:Bilar och olika jordbruks redskap hittar man nu som då men den mest spännande sak jag hittat hittills var när jag högg en slutavverkning.

Det var sent en kväll cirka 24.00 nånting jag skulle snart sluta när jag tog ner en gran som hade kvistarna ända ner och under den så fanns nånting in lindat i en svart sopsäck.

Ni kan tänka vart tankarna drog i väg den tiden på dygnet när man hittar något sådant för enligt kartan fanns det inga gårdar i närheten.

Jag tog upp säcken med aggregatet och var säker på att det skulle innehålla en kropp men när säcken gick sönder så visa det sig att det var byggmaterial i säcken.

Varför någon släpat upp det långa vägar i skogen för att dumpa det förstår jag inte men jag var ganska upp i varv den natten i mörkret.

Fy fan, lät lite stressigt!
Var säkert ganska svettigt om spakarna när du tog i den med aggregatet :shock:

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

BM 35  
#164881
blixxxt skrev:
IMAG0571.jpg

IMAG0574.jpg

IMAG0575.jpg


Vad var det för Märke på bilen?

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).