Skogsröjning

Hittat något intressant i skogen

1027 inlägg 377780 visningar 96 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hittat något intressant i skogen

machonisti  
#308420
anersimyra skrev:En fönsterbräda i marmor fann jag i somras, inte direkt långt från en parkväg, men ändå. :?: En av de mer udda fynden var en intakt skithusstol ( Ido 59 ) på botten av en naturhamn långt ut i Stockholms skärgård. Det märkligaste fyndet var nog ändå en batteridriven lösfitta jag fann när jag var ute för att fota en Trana.. :shock: :shock:

Var det då du gjorde den där fina naturformationen av en gran?

Stihl Motorsågar och Röjsågar
Användarvisningsbild

Re: Hittat något intressant i skogen

svampbob  
#308425 Hittade ett nedgrävt hembränneri :grin: i röjningskogen granarna stod väldigt tätt så man såg det inte förrän man stod rakt ovan på. Hittade det igen härom veckan då jag gallrade på samma plats. Luckan fanns kvar men jag öppnade inte och kollade om det fanns något där under.

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

isteskog  
#308427 Fina fynd i Stockholmstrakten ... :grin: :grin:

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

axwell  
#308438 En ICA-kasse med en oöppnad flaska tändvätska, i värsta eftersatta gran/björk-djungel, 10 meter från skoterled.

Användarvisningsbild

Re: Hittat något intressant i skogen

anersimyra  
#308440
machonisti skrev:
anersimyra skrev:En fönsterbräda i marmor fann jag i somras, inte direkt långt från en parkväg, men ändå. :?: En av de mer udda fynden var en intakt skithusstol ( Ido 59 ) på botten av en naturhamn långt ut i Stockholms skärgård. Det märkligaste fyndet var nog ändå en batteridriven lösfitta jag fann när jag var ute för att fota en Trana.. :shock: :shock:

Var det då du gjorde den där fina naturformationen av en gran?
He he he.. :grin: nej, " lösfittefyndet " gjorde jag för drygt tio år sedan. " Storstaken " tillhör förra säsongens skapelse.. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Hittat något intressant i skogen

Erre  
#308456 10 m in i skogen från en parkeringsplats. :D

Användarvisningsbild

Re: Hittat något intressant i skogen

JensSkoog  
#308511 Någon har haft trevligt i buskarna :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Hittat något intressant i skogen

Erre  
#308520
JensSkoog skrev:Någon har haft trevligt i buskarna :lol: :lol:


Haha. Ja, helt galet!! :grin:

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

r11  
#309155 När jag på 90 talet körde skotare en vinter hittade vi en gammal Åkerman lingrävare med skophydraulik,,,de intressanta va att skopan & en bit av stickan var under vatten i en bäck...blev lite fantasier om varför?? Har varit förbi där ett antal år senare men då var maskinen borta! :smile:

Användarvisningsbild

Re: Hittat något intressant i skogen

Hammaren  
#309255
r11 skrev:När jag på 90 talet körde skotare en vinter hittade vi en gammal Åkerman lingrävare med skophydraulik,,,de intressanta va att skopan & en bit av stickan var under vatten i en bäck...blev lite fantasier om varför?? Har varit förbi där ett antal år senare men då var maskinen borta! :smile:

Maskinisten kanske var hemma och käkade? :grin:

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

sveakatten  
#309270 Karbidlampa?
2014-07-19 11.58.49.jpg


Nu när dom högg skogen efter stora vägen kom det fram ett gammalt bilvrak.

Användarvisningsbild

Re: Hittat något intressant i skogen

JensSkoog  
#309286 Motorhuvuden från en bil - undrar hur den har kommit sig dit, ungefär
en kilometet till väg åt alla holl! :shock:
skogsfynd jan2015Haugen (1).JPG
:lol:
Drog ochså med mig en plastburk och fyra bärkasser, men det är inte ovanliga fynd, tyvärr 😡

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

JOLOF  
#309307
JensSkoog skrev:Motorhuvuden från en bil - undrar hur den har kommit sig dit, ungefär
en kilometet till väg åt alla holl! :shock:
skogsfynd jan2015Haugen (1).JPG
:lol:....


Kanske byggts om till kälke/pulka efter snöskoter? :roll:
Funkar dåligt. Provat. :sad:

Användarvisningsbild

Re: Hittat något intressant i skogen

JensSkoog  
#309312
JOLOF skrev:
JensSkoog skrev:Motorhuvuden från en bil - undrar hur den har kommit sig dit, ungefär
en kilometet till väg åt alla holl! :shock:
skogsfynd jan2015Haugen (1).JPG
:lol:....


Kanske byggts om till kälke/pulka efter snöskoter? :roll:
Funkar dåligt. Provat. :sad:

Undrar om du inte har rätt :grin: Tänkte inte över det, men där jag fann det är det ett lite berg som dagisen använder till utflykter. När det är snö har dom med kälke. Säkert någon lite äldre som har varit där och tagit med sin "kälke". Tyvärr tog dom den inte tilbaka :cry:

Användarvisningsbild

Re: Hittat något intressant i skogen

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#309343 Är det inte en Volvo 140 baklucka?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).