Skogsröjning

Stihl fs480kw

9 inlägg 3842 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stihl fs480kw

Leatherface  
#67762 Köpte mej en ny röjsåg idag... stihl 480 med värme i hantagen.
Har kört Husqvarna förut, får åka med i bagaget som reservsåg rx252.
Nån som har några åsikter om 480:n? Ska prova den imorrn at work.
Provade en 450 i veckan, den gick som fan. 😡 😈 :surp:



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback

Re: Stihl fs480kw

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#67764 Har använt 480 flitigt och tycker att det är slitstarkt. Enligt mig en förträfflig såg att ha i skogen.

Kan sammanfatta det hela med att reservsågen kommer du inte få mycket användning av.

Avatar Fallback

Re: Stihl fs480kw

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#67770 Gillar 480 mycket förutom selen. Diskuterade det i en annan tråd. Tror att du kommer att fortsätta att använda huskvarna selen.

Användarvisningsbild

Re: Stihl fs480kw

masterchief  
#67783 Mycket lägre underhållskonto på stihl jämfört med Hva.
Sedan är Hva345 lite smidigare, men man vill slippa meka i onödan....
Hva selar håller jag och de anställda som bättre...

Avatar Fallback

Re: Stihl fs480kw

Leatherface  
#67860 Hmm. Jag använder Huskyselen, Stihlselen får bli reserv... 480:n går som faan! ingen mer husqvarna för mej, kommer växa mossa på 252:an.
Köpte en ms260 för nåt år sen, jävligt nöjd med den. Pröva en 346:a första modellen efter jag köpte 260:n, stihlen är smidigare i mitt tycke!

   TS
Avatar Fallback

Re: Stihl fs480kw

stihl  
#67949 Har kört med stihl yrkesmässigt i 7år 480 fyra det är en kanon såg bara att tanka ock köra vilken kvalitet....Grattis till ett bra köp

Avatar Fallback

Re: Stihl fs480kw

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68732 Har inte Stihl membranförgasare som andra sågar? Den kan dö om man vinklar sågen för att röja sig väg förbi liggande stammar?

Avatar Fallback

Re: Stihl fs480kw

stihl  
#69186 Det har jag aldrig varit med om att en såg dör om jag vinklar den,,,,
En annan sak som hänt på gamla 480is som är något år och lite sliten lämnar jag den ute en regn natt så tänder den till på morgonen men dör sen och går inte att få igång,,,,Bara att lägga in i kojan och låta den torka eller vad som händer.Har tagit upp detta i en länk förr men det var inge som visste,,,,Kom inte och säg att det är luftfiltret varför händer det inte på en ny såg med skitigt luftfilter,,,,Men men det händer bara på gamla sågar som är sliten

Användarvisningsbild

Re: Stihl fs480kw

Elias  
#69190 Men det är inte tändspolen som fått i sig nå fukt? hade det på en skoter vi hade i skoterklubben. Om man la tändspolen på pannan över natten så gick den perfekt hela dagen fram tills man ställde bort den och skulle ha den någon dag senare. då gick den inte längre. Känns som ett tändningsfel iaf.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).