Skogsröjning

Sele til KM 130

4 inlägg 2439 visningar 1 följer Svara, dela mm...   

Sele til KM 130

Initium  
#813506 Jeg har en KM 130 som benyttes til litt skogsrydding, og ikke minst til gräs under hestegjerder og lignende.
Vi har brukt standardselen, men den er rett sliten, og nå har det også røket noen spenner.
Jeg tenker oppgradere til en bedre bæresele.
Jeg oppfatter det korrekt at bæresele RTS er beregnet når man bruker saga som stangsag?

Er for eksempel en Röjsele ADVANCE PLUS et godt valg til KM130 saga med vanlig ryddeforsats?

Eller bør jeg bare velge en ADVANCE X-TREEm maken til den jeg kjøpte til 460-saga først som sist?

TS
Stihl batteritrimmer
Användarvisningsbild

Re: Sele til KM 130

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#813519 Självfallet bör du köpa den röjselen som passar dig och din kropp bäst.

Vilket sele det är, får du nog komma fram till själv, tillsammans med en kunnig säljare i butik.

Och ja, det går t.o.m. att sätta en Stihl X-TREEm puta på Husqvarnas Balance XT2-sele, om du nu skulle finna att den selen är skönast att bära!

Å tänk på att putan ska vara 10-15 cm högre upp vid skogsröjning än vid gräsröjning. Detta för att slippa onödiga stensågningar.
/Niklas

Initium  
#813520 Butikker med god kunnskap om ryddesager finnes det ikke mange igjen av er jeg redd. Iallefall ikke i mitt område.

TS
Användarvisningsbild

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#813522 Men likväl bör du pröva röjselarna ordentligt och ta den du gillat bäst!
/Niklas

Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Vreten skogsvagnar
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).