tis 25 jul 2023, 13:12#807211Hej!
Det är så att vi inom familjen tagit över ett hemman där både gård och skog blivit lite eftersatt i skötseln de senaste åren och en röjsåg ska inhandlas. Jag sneglar åt en husqvarna 545fr som kommer i ett paket med klinga, trimmerhuvud och treudd.. Att detta är en väldigt kompetent gräsröjare tvivlar jag inte på (om än riggröret kanske är en aning kort jämfört med en renodlad gräsröjare eller vad man ska säga) men ni som kanske kört en del med dessa i skogsröjning kanske har en del input och åsikter att dela med er av?
Med 2 barn, hus och heltidsjobb är det kanske realistiskt att jag kommer köra någon dag här och var när tillfälle ges vilket kanske kan vara bra att ha med i beräkningen
Skogsröjning
Husqvarna 545FR
TS

tis 25 jul 2023, 16:06#807220Själv kör jag en 545 med kort rör men även en batteriröjsåg med det lite längre röret vilket fungerar problemfritt..🙂👍
tis 25 jul 2023, 16:36#807224Riggröret på 545fr är 1384 mm och på 345rx 1465 mm, dvs. ungefär 80 mm skillnad i längd. Är man i min längd (175 - 180 cm) har det ingen större betydelse då jag har både gräsröjt och skogsröjt med ett kortare rör. Om man är lite längre kanske det blir mer obekvämt att röja gräs med det kortare röret.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).