Skogsröjning

Sjukt bitter smak efter Södras röjning

111 inlägg 37237 visningar 30 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Sjukt bitter smak efter Södras röjning

Badger  
#788977
grankarlsson skrev:Kan inte dun mor skriva en fullmakt att föra talan i skogliga frågor ?


Jo, det skulle ändrat läget.

Men gåsamor kanske inte vill? Hon kanske skrivit ett annat testamente? Hon kanske vill bränna pengarna på en resa till Tahiti? Vi vet ingenting för trådskaparen är förtegen med omständigheterna. 🤔

Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback

Re: Sjukt bitter smak efter Södras röjning

grankarlsson  
#788981 Lärde mig tidigt att man ska ha goda rådgivare som man lyssnar hövligt på , men lita aldrig på nån så fullt ut utan att ha koll själv och dubbelkolla alltid .

Information mellan inspektor -utförare kan tex ha gåt fel . Hade själv blivit lovad en risning av basväg en gång för att den skulle hålla att köra på utan att ta dir grävare efteråt men ...... Numera ser jag till att alltid vara ute i skogen och prata med utförare en el ett par ggr under en åtgärd .

Användarvisningsbild

Re: Sjukt bitter smak efter Södras röjning

Sjögården  
#788985 Även om man har god kontakt med sin inköpare/inspektor är det värdefullt att ha fortlöpande kontakt för att få ett resultat så nära det förväntade som möjligt.
Har aldrig mött någon entreprenör som varit negativ till det.
Men å andra sidan vet jag ju markägare som man helst inte kontaktar förrän arbetet är klart .
Det blir mycket av - när du ändå är här så…
Kan ta tid😉

Användarvisningsbild

Re: Sjukt bitter smak efter Södras röjning

Grålle52  
#788988 Eller varför inte ett generationsskifte? Om du har målbilder etc borde det väl innebära att det är du som ska ta över. Gör det då nu innan din mor blir dement.

Avatar Fallback

Re: Sjukt bitter smak efter Södras röjning

jannee  
#788990 Som ägare till en fastighet, eller än vad det gäller, vill denne kanske inte klä av sig förrän det är nattadags - är egentligen bara att acceptera = gilla läget.
Tvinga föräldrar att göra något mot deras vilja är ändå att gå för långt.
DU ska inte låta mammon få ta herraväldet.
Pengar för det är vad det handlar om är ändå i långa loppet förgängligt.

Avatar Fallback

Re: Sjukt bitter smak efter Södras röjning

Hema  
#789078
grankarlsson skrev:Lärde mig tidigt att man ska ha goda rådgivare som man lyssnar hövligt på , men lita aldrig på nån så fullt ut utan att ha koll själv och dubbelkolla alltid .

Information mellan inspektor -utförare kan tex ha gåt fel . Hade själv blivit lovad en risning av basväg en gång för att den skulle hålla att köra på utan att ta dir grävare efteråt men ...... Numera ser jag till att alltid vara ute i skogen och prata med utförare en el ett par ggr under en åtgärd .

Gott o höra att det gått bra för dig.

Själv gjorde jag så till en grävare, men det hjälpte inte. Nästa gång kommer jag tvinga nästa maskinist att återupprepa vad jag sagt, samt ha med karta/ritning.

Usch vad det tar energi med folk som inte följer anvisningar.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).