Skogsröjning

Samma sele till olika märken .

3 inlägg 2516 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Samma sele till olika märken .

Flugfiskaren  
#760763 Hej på er jag undrar bara om det går att ha samma röjsele till både Stihl och Husqvarna röjsågar , har använt en husqvarna sele till båda men den är gammal så jag undrar om det fortfarande går bra med en röjsele till båda ?

Har en bekant som kör husqvarna sele till stihl sågen men vill dubbelkolla såklart .

Har kollat på stihl advance X treem som verkar ok .



   TS
Stihl batteritrimmer
Användarvisningsbild

Re: Samma sele till olika märken .

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#760765 Ett välkänt problem är att Husqvarnas krokar inte håller för Stihls röjsågar. Krokarna blir då förbrukningsmaterial.

Vissa lägger i en extra svetssträng på krokens insida och då ska den visst hålla klart bättre.

I övrigt ska det nog gå bra.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Samma sele till olika märken .

Stenrik  
#760773
Niking skrev:Ett välkänt problem är att Husqvarnas krokar inte håller för Stihls röjsågar. Krokarna blir då förbrukningsmaterial.
Vissa lägger i en extra svetssträng på krokens insida och då ska den visst hålla klart bättre.

De brukar sätta ett schackel med 90-graders sväng i ett av hålen på Stihls röjsåg, och sen kroken från Husqvarnas sele i schacklet.
Typ en sån: https://www.biltema.se/bat/dacksutrustn ... 2000018224

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).