Skogsröjning

Försäkringar för röjfirma AB. Favoritbolag?

3 inlägg 2775 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Försäkringar för röjfirma AB. Favoritbolag?

Likeaglove  
#740562 Hej där :-h

Jag har ett AB sedan tidigare inom en annan bransch. Jag har dock min inkomst från en anställning så firman är mer av fritids/hobby och planen är att fortsätta ha det så. Har nu en möjlighet att ta enklare röjningsuppdrag direkt till privata markägare lokalt. Blir på hektarpris så jag kan arbeta då det funkar i övrigt livspussel, men ändå efter markägarens önskemål.

Så jag behöver eran hjälp om hur ser till att försäkringar och eventuellt annat som jag bör ha koll på innan jag kör igång. Och då tänker jag både för olycksfall, ansvarsförsäkring och eventuell för utrustning

Om jag fortsätter som nu och inte anställer mig i firman, vad bör jag ha för försäkringar då?
Om jag istället anställer mig eller tom blir arbetsgivare för fler personer, hur förändrar det behovet av försäkringar?

Finns det något försäkringsbolag som hanterar den här typen av försäkringar bättre än andra?
Vilka rekommenderar ni?

Har ni nåt mer som jag inte får missa gällande juridiken/ansvar/avtal?
Tack till er som tar er tid att svara.



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback

Re: Försäkringar för röjfirma AB. Favoritbolag?

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#740601 Det där är nog bättre att fråga olika bolag om.

Användarvisningsbild

Re: Försäkringar för röjfirma AB. Favoritbolag?

Likeaglove  
#740720 Annars här på forumet så brukar medlemmarna tipsa och föreslå när någon har en fundering :-) Frågar man en säljare på ett försäkringsbolag så anser jag väl att de är lite partiska. Jag ville ta del av vilka bolag/försäkrings-tjänster som andra har erfarenhet av. Men tack för ditt inspel 👍

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).