Skogsröjning

Har Kanada problem med avskogning?

4 inlägg 2527 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Har Kanada problem med avskogning?

MaxiBelas  
#725779 Jag och min pappa hade ett argument om just det här ämnet (vi har ALLA argumenterat med pappa. Han drog slutsatsen att Kanada INTE har ett avskogningsproblem och i vår nuvarande takt är vi ganska bra, jag höll inte med och sa att vi måste börja prioritera vårt virke så naturligtvis googlade vi detta och till vår förvåning fann vi motstridiga konton OCH slutsatser

Jag ber om ursäkt till moderna om det här är ett inlägg på låg nivå men jag tänkte ge det ett skott.

Har Kanada ett avskogningsproblem i vår nuvarande takt? https://19216801.onl/


Senast redigerad av MaxiBelas lör 04 sep 2021, 17:15, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback

Re: Har Kanada problem med avskogning?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#725785 Intressant fråga. Jag kände en man som jobbade med skogsvård i Canada redan på 60-talet. Men ambitionsnivån därborta var inte så hög.
Senast redigerad av Skogsola fre 03 sep 2021, 09:32, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Har Kanada problem med avskogning?

Lars Lundqvist SLU  
#725917
MaxiBelas skrev:Har Kanada ett avskogningsproblem i vår nuvarande takt?

Kan du förklara vad du menar? Vad menar du exempelvis med "avskogning" och med "vår takt"?

Avatar Fallback

Re: Har Kanada problem med avskogning?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#725933 Antar att frågan ska läsas som om tillväxten motsvarar avgången och om några insatser till återbeskogning görs eller om man förlitar sig på naturföryngring.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).