Skogsröjning

Starta eget inom röjning.

4 inlägg 2751 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Starta eget inom röjning.

dodde03  
#658207 Hallå skogsforum, jag är en pojk på 16 år som funderar över framtiden. Jag har tänkt att satsa inom skogen, där jag ska vara självständig.
I nuläget utbildar jag mig till skogsmaskinsförare, men känner att röjning kan vara roligare och kanske mer omväxlande, dessutom är det nog säkrare ekonomiskt än att bli maskinentreprenörer. Röjsågs och motorsågsutbildning, grönt kort och andra certifieringar får jag genom skolan. Bolaget skall registreras men vad mer? Och kanske någon löntagare läser och kan ge sina tips, vad jag ska tänka på samt om det är värt att satsa? Mvh Larsson. :-bd



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Användarvisningsbild

Re: Starta eget inom röjning.

Japan  
#658220 Härligt att höra. Du kommer att ha hur mycket jobb som helst i framtiden. Men var rädd om din kropp. Även om den i din ålder känns outslitlig!

Användarvisningsbild

Re: Starta eget inom röjning.

Sunilorblede  
#658242 Tänk på att om du planerar att göra mycket jobb åt de större bolagen/föreningarna så är det i princip ett krav att du inte är ensamseglare, dvs du behöver ha anställda.

Användarvisningsbild

Re: Starta eget inom röjning.

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#658307
Sunilorblede skrev:Tänk på att om du planerar att göra mycket jobb åt de större bolagen/föreningarna så är det i princip ett krav att du inte är ensamseglare, dvs du behöver ha anställda.


Är det verkligen så?
Räcker det inte med ett AB och att man jobbar ensam åt några olika uppdragsgivare?

Vet att det är problematiskt om man enbart har en kund då facket anser att det kan liknas mot en anställning.


Tycker det är vettigt att börja som entreprenör inom skogsvård innan man går över till maskinsidan så man slipper ta allt för stora ekonomiska risker i uppstarten!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).