Skogsröjning

Stihl X Treem

4 inlägg 2542 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Stihl X Treem

Fendt04  
#649505 Hej Skogsröjare. Har en fråga anstående Stihls sele X Treem då jag inte får den till att passa. Har testat alla möjliga sätt att dra i snörena men får de inte till att fungera. Undrar om ni vet några bra tumregler att gå efter eller om ni själva har några erfarenheter av hur en sele ska sitta. Vill ju att man ska kunna gå bekvämt utan att vikten hänger mer på höger sida och gör att man blir trött i förtid. Röjsågen jag använder till selen är en Stihl 490c och själv är jag runt 179cm lång. Tacksam för svar och hopps att någon kan komma med några tips.



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback

Re: Stihl X Treem

fs480  
#649835 Har du kollat instruktionsbladet? Ha bakstycket på medium, spänn fast runt midjan, häng på sågen, spänn båda remmarna vid axlarna, reglera viktfördelningen med remmen som håller plattan med sågen, den kan du reglera så ingen vikt är på axlarna

Avatar Fallback

Re: Stihl X Treem

JN  
#681196 Finns video också

Har bara provat selen själv en dag, men den verkar riktigt bra tycker jag. Provat lite olika inställningar vissa passar mig andra inte, kanske lite vanesak.

Avatar Fallback

Re: Stihl X Treem

Mikael A  
#681255 Hmmm.... En del bra lösningar av Sthil, men är det verkligen bekvämt och praktiskt att ha bröstplattan uppe vid halsen?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).