Skogsröjning

Röjprestation

18 inlägg 4056 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Röjprestation

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#629353
vinterrojarn skrev:Vem ska röja?



Kan gå så illa att det blir en gammal Uv som får lov att göra det :wink:

Men jag hoppas att om det blir aktuellt att jag får tag i någon som kan göra det på uppdrag. Jag vill köra, det är liksom min huvudgrej.

   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback

Re: Röjprestation

alias  
#629355
Uvskogen skrev:
Norrtälje skrev:Skulle Bison 11000 klara av en mellanvariant av klipparna som tar 15cm? En sån kanske väger 150kg men de minsta som tar 10cm tycker jag ser ut som leksaker när man tittar olika videos så de tror jag inte riktigt på..


Det är en tanke, kranen är då stark nog. Ska fråga Kranman, tack för uppslaget! :smile:


Har du snöat in på den gamla devisen (kan den vara från 70-talet?):
"-Ingen hand på virket, ingen gubbe på marken!",
fast mer småskaligt?

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Röjprestation

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#629365
alias skrev:
Uvskogen skrev:
Norrtälje skrev:Skulle Bison 11000 klara av en mellanvariant av klipparna som tar 15cm? En sån kanske väger 150kg men de minsta som tar 10cm tycker jag ser ut som leksaker när man tittar olika videos så de tror jag inte riktigt på..


Det är en tanke, kranen är då stark nog. Ska fråga Kranman, tack för uppslaget! :smile:


Har du snöat in på den gamla devisen (kan den vara från 70-talet?):
"-Ingen hand på virket, ingen gubbe på marken!",
fast mer småskaligt?

MVH
Alias


Ha ha, nä inte riktigt så. Mer att jag har massor med gallring och underröjnimg i egen skog nu så jag har svårt hinna med. :roll:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).