lör 08 feb 2020, 20:40#623795Hej
Hur får man bort kopplingstrumman från en husqvarna 545 röjsåg? Ska den dras ur med en utragare eller sitter den fast på annat sätt?
Skogsröjning
Husqvarna 545 byta kopplingstrumma
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

lör 08 feb 2020, 21:28#623807Den ska gängas av.
Har för mig att det är vänstergäng.
Sätt axeln i skruvstädet och ta en rejäl polygrip...
När den är av från axeln så är det bara att knacka den lös från lager hållaren.
Har för mig att det är vänstergäng.
Sätt axeln i skruvstädet och ta en rejäl polygrip...
När den är av från axeln så är det bara att knacka den lös från lager hållaren.
lör 08 feb 2020, 21:36#623812Skissen kanske hjälper något...
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
lör 08 feb 2020, 21:45#623813Får hem nya delar i nästa vecka så då ser man ju hur den nya ska sitta. En fråga till. Det kommer vinkelväxel fett igenom axeln in enda till kopplingen är det normalt? Axeln är ju ihålig. Tänkte plugga den med svetsen?
TS
lör 08 feb 2020, 22:21#623821Japp är den bara omskött så är det inga problem.
Kolla även in min blogg så ser du hur du byter lager i växeln, det är samma metod på 545 som på 555....
Kolla även in min blogg så ser du hur du byter lager i växeln, det är samma metod på 545 som på 555....
lör 08 feb 2020, 22:37#623826Jajemän, och tur är väl det för tänk va tråkigt allt skulle bli annars..

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).