vinterrojarn skrev:Jag börjar röja klockan 6 sedan klockan 10 äter jag frukost... Då har jag hunnit med ca 2 tankar om jag kör normalt gasar jag på som en tusan då hinner jag med tre tankar på den tiden.
Sedan 2 tankar till så är det fika igen
Och 2 till så är det kväll.
Kl 6 - 10= 4 tim. Ytterligare 2 tankar, innan fika (förutsatt samma prestation som morgonen), = ytterligare 4 timmar effektivt arbete.
Avslutningsvis 2 tankar innan kväll = ytterligare 4 timmar.
Summa en uppgiven normal arbetsdag för @vinterröjarn alltså 12 timmars effektivt arbete (förutom tiden för frukost, två fikastunder, tankning, filning, förflyttning till och från röjningsobjektet. - All tid för att ständigt bevaka och framförallt intensivt och extremt ofta kommentera allehanda ämnesskiftande trådar på forumet inte inräknade)!
Lite svårt att få tilltro till uppgifterna, särskilt om man uppger sig utföra arbetet vintertid och i nordliga delar av landet, där dagsljuset inte är överdrivet förekommande.
Låt mig, @vinterröjaren, hjälpa dig att förstå (valde denna tråd av en slump) att rådet från mig (några fler, någon moderator(?) och debatten som allmänt blommar upp där du uppfattas "svämma över" och därmed uppfattas som "för mycket och för ofta".);
Du visar stor kunskap och är till stor nytta, främst i många tekniska frågeställningar, där du har erfarenhet och kunskaper. Där är dina inlägg och tips till gagn för såväl trådskapare som forat i allmänhet!
Men du blir ofta "för mycket", då du inte hinner tänka efter beträffande @tottes allmäna råd att ha i minnet inför inlägg;
- tänk till innan "publicera",
- är kommentaren sanningsenlig, tillför den något sakligt, har jag lämnat min information/sakliga tips tidigare i tråden, bygger den på sakliga kunskaper, eller "något kanske" mm.
Kanske, i ditt fall, fundera över vad som du anser viktigt att tillföra aktuell tråd och låta reptilhjärnan övertas av några timmars eftertanke och omläsning av tråden, innan ett sakligt övervägt inlägg publiceras ... ,
Om du tar till dig, åtminståne några av dessa råd, skulle din närvaro på forat vara av stort värde ... .