Skogsröjning

Förslag på bygge av mindre kranarm

4 inlägg 3007 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Förslag på bygge av mindre kranarm

Hundkex  
#38218 Jag funderar på att bygga en mindre kranarm av något slag för att kunna ha den hängande i trepunktslyften och ev kunna göra ett mellanting av en trimmer och ett mindre buskröjningsaggregat som jag ska kunna köra runt markfasta sten i betesmarken med. Tycker dom som finns att köpa är alldeles för dyra och stora. Hjälp mig med förslag tack....



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback
Nolltax AB  
#39935 Grävaggregat montage trepunktlyft finns.
Stolpgrip finns.
Återstår att montera en klipp alternativt motorsåg....

Avatar Fallback
Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39937 Ska du slå busk så ska du väl ha kättingar. Såg ett sånt hembygge en gång som var avsett att slå potatisblast med. Verkade helt livsfarligt.

Avatar Fallback
Hundkex  
#40468 :wink: Ja tanken är att slå småbusk som mindre slån tex som växt i efter stor röjning. Problemet är ju att har man en vanlig puts efter en traktor då så ser ju åtminstone framhjulen ut som om man kört över igelkottar efter en stund. Vitsen är att slå av skiten innan så blir inte de bekymret lika stort. Samma sak gäller för om jag vill slå dikeskanter på åkrar eller längs stenmurar då är det enklare med en arm.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar