Skogsröjning

Stihl fs410 cemk

6 inlägg 3099 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Stihl fs410 cemk

martini  
#573375 Har någon provat? funderar att skulle eventuellt passa i slyröjning o klenare röjning??



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback

Re: Stihl fs410 cemk

Avslutat-02  
#573413 Den sågen är ungefär som 460: in.
Lite klenare....

Men duger utmärkt till det du tänkt dig.
Går även bra att röja grövre men det tar mer på maskinen.

Användarvisningsbild

Re: Stihl fs410 cemk

JensSkoog  
#573483 Duger utmärkt, men väger lika mycket som FS 460, så om du vil ha en kraftig såg till klenjobbet, så kan du lika gärna handla dig en FS460.
Men om det bara är sly och klent, skulle jag sett på FS 240. Visserlig inte en proffsåg, men 1,5 kg lättare. Själv har jag körd mycket sly och klent med min FS130. Det är ju inte en såg för skogen, men den sparar kroppen när jag inte orkar bära på FS460 eller FS480, och den gör jobbet :wink:

Avatar Fallback

Re: Stihl fs410 cemk

axwell  
#573535
martini skrev:ar någon provat? funderar att skulle eventuellt passa i slyröjning o klenare röjning??


Sen några år är det min favoritröjare, kör med snöre, 3-tandsklinga och ibland sågklinga stihl-original.

Den klara alla behov som en röjsåg är bäst till men vid eftersatt röjning föredrar jag kedjeröjare.
Om man inte är proffsröjare så blir det lättare att låta bli det träd som skulle sparas vid arbete med kedjeröjare.

Den är lättstartad och har ett behagligt ljud, inte så knattrande som husqvarnas och heller inte råmande som Stihls större röjsågar.

Användarvisningsbild

Re: Stihl fs410 cemk

martini  
#573656 undrar om skillnaden i bränsleförbrukning jämfört med en 460:a eller en hva 545at

   TS
Avatar Fallback

Re: Stihl fs410 cemk

Avslutat-02  
#573660 Är ingen större skillnad.

Kör man röjning, så är det mest föraren som det hänger på...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).