fre 22 feb 2019, 14:20#552850
När bolagen har ringt om akut förröjning har jag sagt att jag absolut kan åka men först till dagen efter, måste kanske hämta hem sågar eller göra klart nåt annat först. Skulle aldrig svara om de ringde mitt i natten, om man inte har brandbevakningsjour eller liknande förstås.
Det har aldrig varit några problem. Har de inte tid att vänta ringer de nån annan, har aldrig påverkat kommande arbeten.
Det finns ingen anledning att stå med mössan i hand och ta emot all möjlig skit från uppdragsgivare, det ska vara rimligt bemötande från båda håll. Ni ska väl skriva nya kontrakt nu i dagarna, om årets säsong?
Lägg till en punkt om att akutjobb debiteras extra.
Det är inget konstigt med det.
Jag har precis gjort upp om årets kontrakt och har lagt till några egna punkter, jag är säkert mer besvärlig än många andra i det här skedet men sen har man ju en klar bild av vad som gäller.
Har varit verksam sen 2004, först som röjare och nu planeringskonsult så inte har jag blivit utan jobb pga att jag ställer lite egna krav heller. Utgångspunkten måste ju vara att alla ska vara nöjda och det gäller båda sidorna.
Håller dock med om ersättningsnivån för röjning hos bolagen, det är alldeles för lågt och en direkt anledning till att jag la ner röjningen, och det var jag öppen med. Men inte ens det påverkade mina chanser till uppdrag utan jag var välkommen att börja med planering istället efter utbildning.
Jomenvisst...