Någon som har gjort något liknande eller har förslag på någon bättre lösning.
- Richard Feynman
svampbob skrev:Jag fick en fråga idag om att med Vimeken skota 11,6 mil efter järnväg. Någon har kommit på att röjstammarna inte får ligga kvar. Det känns som ett väldigt onödigt arbete att köra bort riset.
Någon som har gjort något liknande eller har förslag på någon bättre lösning.
axwell skrev:Tror att lokförarna tycker att det känns onödigt att behöva köra över så mycket vilt som betar längs järnvägen bland det röjda.
Samma har inträffat längs landsvägar och våra lokaltidningar har uppmärksammat att det leder till mer trafikdödat vilt.
Du utför en god gärning om du tar undan det röjda.
Tåndemåla skrev:Kan tänka mig att en kran på ett lok kan ge enneller annan ljusbåge när 12000 volt går igenom kranen. 🙃
Tåndemåla skrev:Kan tänka mig att en kran på ett lok kan ge enneller annan ljusbåge när 12000 volt går igenom kranen. 🙃
svampbob skrev:Jag fick en fråga idag om att med Vimeken skota 11,6 mil efter järnväg. Någon har kommit på att röjstammarna inte får ligga kvar. Det känns som ett väldigt onödigt arbete att köra bort riset.
Någon som har gjort något liknande eller har förslag på någon bättre lösning.
T Landström skrev:svampbob skrev:Jag fick en fråga idag om att med Vimeken skota 11,6 mil efter järnväg. Någon har kommit på att röjstammarna inte får ligga kvar. Det känns som ett väldigt onödigt arbete att köra bort riset.
Någon som har gjort något liknande eller har förslag på någon bättre lösning.
Vem kom med frågan?
svampbob skrev:Jag fick en fråga idag om att med Vimeken skota 11,6 mil efter järnväg. Någon har kommit på att röjstammarna inte får ligga kvar. Det känns som ett väldigt onödigt arbete att köra bort riset.
Någon som har gjort något liknande eller har förslag på någon bättre lösning.