Skogsröjning

Vet inte om detta är rätt forum

4 inlägg 8651 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vet inte om detta är rätt forum

Pontus.Andersson  
#453347 Min plan är att starta en enskild firma som åker runt och fäller träd på beställningar säg att

T.ex Björnar 70 behöver fälla ett träd men har inte kunskapen om hur och han inte har maskinerna?

Räcker det med enbart AB kurserna för motorsåg i början? tanken är att dra igång företaget under Gymnasietiden, är givetvis över 18 år.

Eller är det något mer man ska tänka på? förutom att det tar ett tag att bygga en kundkrets? vill i slutändan jobba med Väghållning Sverige runt dvs. åka runt o fälla trafikfarliga träd på trafikverkets order, omöjligt eller möjligt?

F-skatt självklart.
Bil finns... då det kan bli långa avstånd m.m



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback

Re: Vet inte om detta är rätt forum

eqlazer  
#453349 Du kommer nog snart få mycket kompetenta svar, i väntan på dessa så säger jag att ansvarsförsäkring är något du nog bör ha.

Användarvisningsbild

Re: Vet inte om detta är rätt forum

Pontus.Andersson  
#453351 Tar ju en stund att fixa allting, hade tänkt dra igång med det hela efter sommaren, innan dess behöver man ju starta företaget m.m :) är man ny i livet så får man ta alla tips man kan få :) speciellt när man startar en firma... ska kika på det.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vet inte om detta är rätt forum

ÅsaNisse  
#453416 Beträffande väghållning så har ju Trafikverket redan lagt ut underhållet på olika entreprenörer i olika områden, som ska sköta även denna biten. Du får då ta kontakt med respektive driftområde. Finns uppgifter på Trafikverkets hemsida om vem som sköter vägarna i olika områden med telefonnummer. Du måste då också ha utbildning i säkerhet på väg från första timmen inklusive tillgång till en jädra massa avstängningsmateriel och TMA bil om inte uppdragsgivaren håller med detta.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).