Skogsröjning

Röjningar på egen mark

3749 inlägg 737110 visningar 171 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Röjningar på egen mark

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#570304 Kände mig tvungen att byta röjområde efter att ha gått på ett par kid. Annars v8ll jag helst köra klart där jag börjat.

Stihl batteritrimmer
Avatar Fallback

Re: Röjningar på egen mark

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#570305 Kände mig tvungen att byta röjområde efter att ha gått på ett par kid. Annars v8ll jag helst köra klart där jag börjat.

Användarvisningsbild

Re: Röjningar på egen mark

ananders  
#570312
svampbob skrev:Är det fler än jag som hoppar runt i sitt röjande? Nu torsdag till söndag har jag varit på ett nytt område varje dag och röjt. Omväxling förnöjer :grin:


Nej, jag vill göra färdigt innan jag börja på något nytt. Det gäller nog det mesta jag håller på med, en sak åt gången.

Användarvisningsbild

Re: Röjningar på egen mark

svampbob  
#570315
ananders skrev:
svampbob skrev:Är det fler än jag som hoppar runt i sitt röjande? Nu torsdag till söndag har jag varit på ett nytt område varje dag och röjt. Omväxling förnöjer :grin:


Nej, jag vill göra färdigt innan jag börja på något nytt. Det gäller nog det mesta jag håller på med, en sak åt gången.


Jag bestämde mig för några år sedan att ge mig på ett område som ingen har engagerat sig i på generationer ca 100 ha. Så nu är jag och underröjer på ett antal fronter och börjar ha kolla den största delen av området.
När skördaren kommer hem från Nolia så blir det att sätta på dikesskopan och rensa några kilometer med diken på några olika områden.

Avatar Fallback

Re: Röjningar på egen mark

isteskog  
#570316 Du verkar då inte bli göralös i första taget, Svampbob ....... 👍 🌲

   TS
Användarvisningsbild

Re: Röjningar på egen mark

svampbob  
#570319
isteskog skrev:Du verkar då inte bli göralös i första taget, Svampbob ....... 👍 🌲


Och nu får jag inte sitta här på SF längre för chefen säger att hästarna ska motioneras.

Avatar Fallback

Re: Röjningar på egen mark

Avslutat-02  
#570322 Vilka väl dresserade hästar, väntar på att ägaren kommer med koppel och bajspåse, så de får komma ut på promenad...

:lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Röjningar på egen mark

isteskog  
#570329 Bäst att lyda HSB (hon som bestämmer)! 😉

   TS
Användarvisningsbild

Re: Röjningar på egen mark

svampbob  
#570333
isteskog skrev:Bäst att lyda HSB (hon som bestämmer)! 😉


Jag kan säga att idag visade det stoet vem det är som verkligen bestämmer. Hon blev ledd till en liten hage där allt gott redan var uppätet. HSB ledde in henne 10 meter in i hagen och krokade loss grimm-skaftet. Hästen gör en 180 graders sväng rusar ut ur hagen runt lagårn och ställer sig och betar på gräsmattan.
Då fick jag bygga en ny hage :lol:

Avatar Fallback

Re: Röjningar på egen mark

Avslutat-02  
#570334 =)) :lol: ..

Användarvisningsbild

Re: Röjningar på egen mark

Stavve  
#570744 Lite nya hektar röjda! Dels underväxtröjning före slutavverkning och även röjning av lite fuktigare område, planterat efter Gudrun. Gammal sidvallsäng.

Kommer ha nått målet 5 hektar innan midsommar med råge, är nog uppe i 14 hektar hittills :ymparty:

Avatar Fallback

Re: Röjningar på egen mark

Avslutat-02  
#570746 Smör röjning...bra jobbat,,, avundsjuk... :-bd

Användarvisningsbild

Re: Röjningar på egen mark

Stavve  
#571407 Du kan få röja några helt gratis, jag lovar :)

Avatar Fallback

Re: Röjningar på egen mark

Avslutat-02  
#571408 Jag sitter i bilen,,, vart ska jag.....

😂🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤😌😌😌😌

Användarvisningsbild

Re: Röjningar på egen mark

Erre  
#580184 Kämpa bort lite semesterfett. :-bd
Äntligen igång igen.
1565027743_dsc_2177.jpg

1565027761_dsc_2182.jpg

1565027775_dsc_2184.jpg

1565027787_dsc_2188.jpg

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).