Skogsröjning
Röjningar på egen mark
Den här tråden har en sammanfattning på första sidan.
TS

sön 21 jun 2015, 14:17#334362Haha. Mm.
Svärfar köpte till 32 hektar för 5 år sen. Bara röjning på alltihopa. Men den marken kompletterade hans tidigare bra. Krigat mig igenom allt nu. Är några sådana här festliga ställen kvar. Ut mot vägar å diken kan det se så här festligt ut.
Är bättre längre in som tur är.
Men grymt eftersatt, skulle röjts för 10-15 år sen.
Svärfar köpte till 32 hektar för 5 år sen. Bara röjning på alltihopa. Men den marken kompletterade hans tidigare bra. Krigat mig igenom allt nu. Är några sådana här festliga ställen kvar. Ut mot vägar å diken kan det se så här festligt ut.
Är bättre längre in som tur är.
Men grymt eftersatt, skulle röjts för 10-15 år sen.
Förr var det nu å jävligare blev ännu värre.
sön 21 jun 2015, 16:02#334373Klar med den kombinerade (plant) lövröjningen. Älgen har skadat de flesta tallar som vanligt och varit hård på vårtbjörken. Har bara röjt lövet denna gång, särat itu en del dubbelgranar också. Nästa röjning blir när de flesta av tallarna nått upp i säkrare älghöjd. Det finns tack och lov ett basbestånd av gran, annars hade det sett värre ut!
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
TS
tor 25 jun 2015, 15:25#334786Gjorde klart en liten röjning av lärk idag, ca 1ha.
Skapa konto
Skapa konto
TS
mån 06 jul 2015, 11:27#335751Tog ett par bilder i helgen. Jag skyller på kameran då det ser så tätt ut även efter att jag har gått fram.
Skapa konto
Skapa konto
"For a successful technology, reality must take precedence over public relations, for Nature cannot be fooled"
- Richard Feynman
- Richard Feynman
mån 06 jul 2015, 14:04#335764
Ja det växer riktigt bra där men som sagt för några år sedan så gick man där och tyckte att det tog sig dåligt
nu behövs det bara tid till att hinna över de sista hektaren.
isteskog skrev:Jag tycker det liknar en fin framröjd ungskog!
Ja det växer riktigt bra där men som sagt för några år sedan så gick man där och tyckte att det tog sig dåligt
"For a successful technology, reality must take precedence over public relations, for Nature cannot be fooled"
- Richard Feynman
- Richard Feynman
tis 14 jul 2015, 20:17#336531Min lilla björkröjning som jag påbörjat.
Röjdes första gången för 8 år sedan.
Skapa konto
Röjdes första gången för 8 år sedan.
Skapa konto
tis 14 jul 2015, 23:33#336566Ser att du ställ tut björken ordentligt Vedmaskin!
I regel röjer man ju björken för dåligt, den behöver plats för att växa
I regel röjer man ju björken för dåligt, den behöver plats för att växa
TS
fre 17 jul 2015, 13:11#336771Håller på 😡 med ungskogsröjningen de dagar jag inte planerar åt Mellanskog. Är för bedrövligt vad en för stor älgstam kan ställa till det 😡 Mycket friserande av dubbeltoppar, klyktallar och andra älgbetningsrelaterade skador. Inga stamblock i botten på dessa tallar
Skapa konto
Skapa konto
TS
fre 24 jul 2015, 20:26#337399Före.
Efter. En fin tallskog gick att skönja efter att ha tagit mig igenom de första 40 metrarna...kan bli bra, ca 1,8ha kvar.
Skapa konto
Efter. En fin tallskog gick att skönja efter att ha tagit mig igenom de första 40 metrarna...kan bli bra, ca 1,8ha kvar.
Skapa konto
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).