Skogsröjning
Hittat något intressant i skogen

ons 10 jun 2026, 06:10#912214
Du skulle väl sagt att det var en blom-kuka
För egen del har jag inte hittat någon intressant i skogen sedan jag var barn. Då hände att man stötte på något värn som värnpliktiga grävt och där brukade finnas Lektyr om äkta varan.
anersimyra skrev:Jag minns nu att jag försökte lura henne att fyndet var en blomkruka, hur fan någon nu skulle gå på den dåliga finten när det lätt framgick att det var en f…tt..a..😆
Du skulle väl sagt att det var en blom-kuka
För egen del har jag inte hittat någon intressant i skogen sedan jag var barn. Då hände att man stötte på något värn som värnpliktiga grävt och där brukade finnas Lektyr om äkta varan.
Oberoende, nyfiken självverksam skogsägare som försöker förvalta fädernesarvets skog till nytta för både djur, växter och människor. Långsiktighet före snabba cash. Det finns inga enkla mallar som funkar i alla lägen.
Re: Hittat något intressant i skogen
tor 16 jul 2026, 13:46#913458Jag hittade något intressant igen. 😀
Inte säkert men tror det har varit björn som byggt en gråtta i branta kanten av en gammal grustäkt. Tre tallstubbar verkade ha suttit som vägg men kastat bort. Misslyckat vinterbo kanske?
I närområdet finns jättestora stenar med gråtor som är klart bättre som vinterbo. Närmaste om 20-30m men inte bosatt den heller inga hår eller något.
Inte säkert men tror det har varit björn som byggt en gråtta i branta kanten av en gammal grustäkt. Tre tallstubbar verkade ha suttit som vägg men kastat bort. Misslyckat vinterbo kanske?
I närområdet finns jättestora stenar med gråtor som är klart bättre som vinterbo. Närmaste om 20-30m men inte bosatt den heller inga hår eller något.
Hannu
"Pappa trivs i skogen, verkstaden och pannrummet"
tor 16 jul 2026, 13:47#913459Bilder.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Hannu
fre 17 jul 2026, 13:15#913527Senaste fynd i samma skog men 1 km bort gårdagens.
Lådjur som begravt sina matrester? 🤔
Tunn och jämn gruslager.
Skapa konto
Tunn och jämn gruslager.
Skapa konto
Hannu
fre 17 jul 2026, 15:01#913531
Nu har du hittat ett sånt där ”lådjur” igen, Hannu..😃
Skapa konto
HannuRöj skrev:Senaste fynd i samma skog men 1 km bort gårdagens.
Tunn och jämn gruslager.
Nu har du hittat ett sånt där ”lådjur” igen, Hannu..😃
Skapa konto
lör 18 jul 2026, 03:05#913553😁 Ja det rätt stavning kom lätt ihåg den här gången tack djuren i lådan.
Hannu

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).