Skogsröjning

Gratis Amerikan i skogsarbete mot uppehälle och mat

184 inlägg 51894 visningar 15 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Gratis Amerikan i skogsarbete mot uppehälle och mat

Erre  
#591152 Håkan
Jag hade någonstans i bakhuvudet att Russell skulle klippa sig idag, så jag drog en rövare å det funkade ju bra. :grin:
Kul att träffa er igen och att få höra direkt ifrån Russell vad han tyckte om kedjeröjsågen.
Man kan väl lugnt säga att han är klurig och rejält kunnig.
Men framför allt genuint intressed.

Vi hörs å syns igen vad det lider @Håkan A

Stihl Motorsågar och Röjsågar
Användarvisningsbild

Re: Gratis Amerikan i skogsarbete mot uppehälle och mat

Erre  
#591154 @Blivande snickare
Vi var på Fenix i Emmaboda har jag för mig.
Också ett fik i gammalt stuk.

Avatar Fallback

Re: Gratis Amerikan i skogsarbete mot uppehälle och mat

Blivande snickare  
#591161
Erre skrev:Vi var på Fenix i Emmaboda har jag för mig.
Också ett fik i gammalt stuk.

Ja det stämmer, så då är det inte samma. Äsch, världen är stor ibland :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Gratis Amerikan i skogsarbete mot uppehälle och mat

JensSkoog  
#591166
Blivande snickare skrev:
Erre skrev:Vi var på Fenix i Emmaboda har jag för mig.
Också ett fik i gammalt stuk.

Ja det stämmer, så då är det inte samma. Äsch, världen är stor ibland :mrgreen:

Ja, världen är diger, isär Emmaboda :d :d

Användarvisningsbild

Re: Gratis Amerikan i skogsarbete mot uppehälle och mat

Erre  
#591168 :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Gratis Amerikan i skogsarbete mot uppehälle och mat

Håkan A  
#591174
Stamkvistning från nya Zeeland lät intressant, finns filmerna på tuben eller var kan man hitta dem?


@Blivande snickare, sök på Tuben på pruning in New Zealand, eller Pruning pine tree in NZ, eller liknande, sedan är det bara att leta runt! Men skippa rosorna och äppelträden!
Och gällande fiket så har både Nybro och Emmaboda minst varsitt fik med lite äldre stuk, nästa gång du kommer så tar nog Erre med dig till detta! Annars lovar jag att jag skall göra det!

Avatar Fallback

Re: Gratis Amerikan i skogsarbete mot uppehälle och mat

Blivande snickare  
#591177 Tackar! :grin:

Avatar Fallback

Re: Gratis Amerikan i skogsarbete mot uppehälle och mat

Håkan A  
#591261
1571307806_img_20191017_120338785_hdr.jpg

Nu har Russell påbörjat färden västerut för det sista stoppet på denna resa! @Vedproducent, tror att ni kommer att få några trevliga dagar!

@Solskenslogger, It have been great to meet you and have you as a guest. I hope you manage to fix your future plans for forestry in USA! Thanks! :-bd

Användarvisningsbild

Re: Gratis Amerikan i skogsarbete mot uppehälle och mat

Vedproducent  
#591268 Welcome Russell!
I pick you up 18:15.
Så passar jag på att tacka Håkan också som gett mig information.

Användarvisningsbild

Re: Gratis Amerikan i skogsarbete mot uppehälle och mat

Vedproducent  
#591406 Ja då har Russell anlänt till Västkusten. Vi ska börja med ett studiebesök och visning av Åke på Kranman nu på förmiddagen.

Användarvisningsbild

Re: Gratis Amerikan i skogsarbete mot uppehälle och mat

Vedproducent  
#591458 Nu har vi kommit igång ordentligt. Hunnit med mycket i dag och diskussionerna är i full gång. Speciellt att få kvalitet på tallen! Har varit en mycket trevlig dag men jag tror Russell behöver vila lite. Ett stort tack till Åke och Björn på Kranman också. Det är imponerande att se deras verksamhet och det var mycket intressant.

Sen hann vi med att shoppa lite utrustning och äta lunch. Så var det dags för skogen och diskussionerna kom igång mycket bra och intressant.

Lägger upp lite bilder från dagen

Användarvisningsbild

Re: Gratis Amerikan i skogsarbete mot uppehälle och mat

Vedproducent  
#591459 Ser att kommentarerna kommer under fel bilder. Så ni får gissa var dom hör hemma.

Användarvisningsbild

Re: Gratis Amerikan i skogsarbete mot uppehälle och mat

Vedproducent  
#591621 Varit ute en stund i spöregnet! Russell gillar kvalitetstall har jag förstått. Tog med honom till en tall som jag tror är min största jag har.

Sen lite lunch och nu laddar vi för den stora 50 årsmiddagen!

Tror inte det blir så mycket arbete gjort alls dessa dagar men det är absolut inte därför jag tagit hit honom så det spelar ingen roll för den saken. Jag såg det som en kul grej och det ångrar jag inte.

Avatar Fallback

Re: Gratis Amerikan i skogsarbete mot uppehälle och mat

Chainsaw Charlie  
#591716 Å andra sidan så var det sol nästan hela tiden han var här så här blev det sjudagars arbetsveckor i stället. Är man Solskenslogger så är man. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Gratis Amerikan i skogsarbete mot uppehälle och mat

Vedproducent  
#591762
Chainsaw Charlie skrev:Å andra sidan så var det sol nästan hela tiden han var här så här blev det sjudagars arbetsveckor i stället. Är man Solskenslogger så är man. :grin:

Syndafloden som kommit tror jag. Grannen skrev att det kommit 84 mm på 24 timmar. Just nu uppehåll i alla fall. Vi kom i säng sent i natt så vi har inte kommit ut något än. Men det blir plantering av 2 äppleträd i eftermiddag som jag fick i present. Ska hägnas in med armeringsmatta runt om plus finmaskigt nät runt stammen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).