Skogsröjning

Hittat något intressant i skogen

1027 inlägg 377658 visningar 96 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hittat något intressant i skogen

Erre  
#558295
Kse skrev:Sprang på den här bilen långt in i skogen efter en kraftledningsgata som vi breddar.
Används förmodligen som jaktkoja, mysigt invändigt med både skön mossa att sitta på och kamin. 😄
1553347922_87d130c4-935d-4a4c-bb62-342b27052ace.jpeg

Den borde du köpa å rädda. :d

Stihl Motorsågar och Röjsågar
Användarvisningsbild

Re: Hittat något intressant i skogen

Qwerty  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#558312 Renoveringsobjekt? Det ligger en sådan VW-buss på Blocket för 369 900 kr.

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#558324 Brukar finnas annonser där skogsvrak av tidiga typ 1 och typ 2 sökes

Användarvisningsbild

Re: Hittat något intressant i skogen

Kse  
#558326 Ja och dom brukar vara rätt duktiga på att spåra upp var dom finns.
Jag brukar själv få brev 1-2 gånger om året av folk som är intresserade av att köpa en - 69 Typ2 pickis som jag har.

Användarvisningsbild

Re: Hittat något intressant i skogen

Kse  
#558327
Qwerty skrev:Renoveringsobjekt? Det ligger en sådan VW-buss på Blocket för 369 900 kr.

Ja det lät lite för dyrt för mig, då får den stå kvar i skogen. 😉

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

Hema  
#558333 Lite "Into The Wild" - känsla över den där.

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#558415
Kse skrev:Sprang på den här bilen långt in i skogen efter en kraftledningsgata....


Köp loss den och spara som pensionsförsäkring!

Användarvisningsbild

Re: Hittat något intressant i skogen

Kse  
#558424
D Brown skrev:
Kse skrev:Sprang på den här bilen långt in i skogen efter en kraftledningsgata....


Köp loss den och spara som pensionsförsäkring!


Jag hade redan köpt den när jag såg den på håll.😁

Jag fick via Vattenfall tag på ställföreträdare för fastigheten och via honom tag på ägaren, en 86 årig man som bodde i närheten.
Jag framförde mitt ärende och erbjöd honom en summa pengar, han var väl mest förvånad men gick med på mitt bud.
Han och hans bror har dragit dit den med en Fiat halvbandare på 70 talet och den har sen fungerat som älgpass, enlig ägaren har det skjutits många älgar där.

Så nu har vi dragit igång en räddningsaktion och det är lite bråttom för skotaren passerar där på måndag.
Bilen står på ”ö” omgärdad av blöta myrmarker, att få ut den sommartid blir därför knepigt och den står som sagt en bra bit in i skogen, jag har inte mätt exakt men 2-3 kilometer till närmsta väg, och det är väl förmodligen anledningen til att den fått stå kvar så pass länge.
Jag har fått tag på en rejäl kälke som jag ska hämta med timmerbilen idag, den drar vi sen ut med skotaren och kan då oxå lasta om den på bilsläp.
Ja för det är 12 mil hem oxå.😁

1553422834_bb18fb45-b532-4fec-9a3f-8d4ff86b97a5.jpeg

Användarvisningsbild

Re: Hittat något intressant i skogen

Arvid0  
#558426
Kse skrev:
D Brown skrev:
Kse skrev:Sprang på den här bilen långt in i skogen efter en kraftledningsgata....


Köp loss den och spara som pensionsförsäkring!


Jag hade redan köpt den när jag såg den på håll.[emoji16]

Jag fick via Vattenfall tag på ställföreträdare för fastigheten och via honom tag på ägaren, en 86 årig man som bodde i närheten.
Jag framförde mitt ärende och erbjöd honom en summa pengar, han var väl mest förvånad men gick med på mitt bud.
Han och hans bror har dragit dit den med en Fiat halvbandare på 70 talet och den har sen fungerat som älgpass, enlig ägaren har det skjutits många älgar där.

Så nu har vi dragit igång en räddningsaktion och det är lite bråttom för skotaren passerar där på måndag.
Bilen står på ”ö” omgärdad av blöta myrmarker, att få ut den sommartid blir därför knepigt och den står som sagt en bra bit in i skogen, jag har inte mätt exakt men 2-3 kilometer till närmsta väg, och det är väl förmodligen anledningen til att den fått stå kvar så pass länge.
Jag har fått tag på en rejäl kälke som jag ska hämta med timmerbilen idag, den drar vi sen ut med skotaren och kan då oxå lasta om den på bilsläp.
Ja för det är 12 mil hem oxå.[emoji16]

1553422834_bb18fb45-b532-4fec-9a3f-8d4ff86b97a5.jpeg
Grattis, länka om skapar en räddningstråd någonstans. var i landet är det?

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

Värmlänning  
#558440
Kse skrev:
D Brown skrev:
Kse skrev:Sprang på den här bilen långt in i skogen efter en kraftledningsgata....


Köp loss den och spara som pensionsförsäkring!


Jag hade redan köpt den när jag såg den på håll.😁

Jag fick via Vattenfall tag på ställföreträdare för fastigheten och via honom tag på ägaren, en 86 årig man som bodde i närheten.
Jag framförde mitt ärende och erbjöd honom en summa pengar, han var väl mest förvånad men gick med på mitt bud.
Han och hans bror har dragit dit den med en Fiat halvbandare på 70 talet och den har sen fungerat som älgpass, enlig ägaren har det skjutits många älgar där.

Så nu har vi dragit igång en räddningsaktion och det är lite bråttom för skotaren passerar där på måndag.
Bilen står på ”ö” omgärdad av blöta myrmarker, att få ut den sommartid blir därför knepigt och den står som sagt en bra bit in i skogen, jag har inte mätt exakt men 2-3 kilometer till närmsta väg, och det är väl förmodligen anledningen til att den fått stå kvar så pass länge.
Jag har fått tag på en rejäl kälke som jag ska hämta med timmerbilen idag, den drar vi sen ut med skotaren och kan då oxå lasta om den på bilsläp.
Ja för det är 12 mil hem oxå.😁

1553422834_bb18fb45-b532-4fec-9a3f-8d4ff86b97a5.jpeg

Häftigt! Ser fram emot fler bilder när du får in den i garaget

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#558441
Kse skrev:
Jag hade redan köpt den när jag såg den på håll.😁


Gôtt !
Då är ålderdomen säkrad 😁

Räddningstråd efterlyses!

Användarvisningsbild

Re: Hittat något intressant i skogen

Kse  
#558466 Ja vi får väl göra en räddningstråd, kan bli ett spännande projekt att få hem den.

Användarvisningsbild

Re: Hittat något intressant i skogen

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#558468 Kul med gamla bilar, hoppas den är någorlunda komplett undertill så det blir lättare att få den hel ut till väg.

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#558470 Hoppas den är bättre skick än Opel Olympian som står på en åkerkant här, den är nog bortrostad frånhjulhus o neråt

Användarvisningsbild

Re: Hittat något intressant i skogen

Björstorpskog  
#558489 Kul med en till VW-buss från skogen!
Lägg upp en renoveringstråd på Boxerville.se vet jag!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).