tis 29 maj 2007, 06:47#9221
Äkta gran ger fina kottar, förr kunde det bli lite träligt ibland med gran, gran, gran. En o annan grannt lövad bok har man ju skakat om lövverket på i ungomens glans, en o ännan tveksam lärk oxå...
Man lärde sig o unvika Gamla ekar o masurbjörk...
Gamla fina granar rår minsann inte många maskiner på heller, de får tas manuellt!
Nä jag trivs nog rätt bra med min gran o de kottar jag fått.
Jag vet vad jag har, med nytt ser man inte vad det är förrän man sätter sågen i den.... O då är det ju kört. Jag ska inte försköna granen på nåt vis! Nog har jag liksom de flesta varit o både kollat o räknat på den ett par ggr till o med nära börga kapa, men så blev det kaffe paus o när jag stod där o tittade så tyckte jag att den stod bra där den stod.
Visst, jag ska inte säga att jag har den vakraste gran, man kan nog hitta lite sprickor här o där om man är tvungen, men det ser trevligt ut när den står där o gungar på backen. Skogen hade inte varit sig lik utan.
Jag har nog mer stod o hjälp av denna gran än jag hade haft av tre ung björkar när vinden suger i...
Tänk på mig o vi andra i samma sits.
Spana in så mycket du kan! testa marknadens prissättning ordentligt o va inte rädd för de gamla granarna.