Före och efter jobbet

Vintertid, dags att ställa om

14 inlägg 13063 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vintertid, dags att ställa om

totte  
#105184 ... klockorna. Det har ni väl redan gjort antar jag, men det är även dags här i forumet att ställa om i Kontrollpanelen, Inställningar att

Sommartid/DST är aktiverat: nej



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Vintertid, dags att ställa om

Scoutman  
#105185 Lång dag idag :roll: Han jag jobba mkt hemma :oops: :oops: Icke, barnens aktiviteter tog det mesta av dagen trots "bonustimmen" :sad:

Användarvisningsbild

Re: Vintertid, dags att ställa om

Torparn79  
#105187 jag såg en snutt av "Cirkus Möller" i fredags där den gode Måns Möller förklarade hur man skulle hålla reda på det här med att ställa om klockan..
det lät något i stil med detta:

""såhär på hösten efter valet så tar partierna tillbaka vallöftena, sen frampå vårkanten när opinionssiffrorna sviker så tar man fram nytt fjäsk för att stilla väljarnas missnöje..""

Användarvisningsbild

Re: Vintertid, dags att ställa om

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#105217
totte skrev:... klockorna. Det har ni väl redan gjort antar jag, men det är även dags här i forumet att ställa om i Kontrollpanelen, Inställningar att

Sommartid/DST är aktiverat: nej

Borde inte detta gå att automatisera? I Windows har man ju sedan länge kunnat välja om sommartidändringen skall göras automatiskt.

Användarvisningsbild

Re: Vintertid, dags att ställa om

Fredrik Reuter  
#241932 Hej,
En påminnelse om att ställa om till vintertid.
Du gör det i kontrollpanelen under inställningar; aktivera sommartid: Nej.

Sedan ska jag kolla om det går att automatisera detta iom version 4 av skogsforum.

Ha det bra allesammans!

Användarvisningsbild

Re: Vintertid, dags att ställa om

JensSkoog  
#241942 Uppe i femtiden i dag och började göra klar kaffe! Klockan på väggen visade fem, men så var den ju fyra! Kaffen fick vänta. Fasan hur gott det var å ta ett par timmar till i sängen!

Användarvisningsbild

Re: Vintertid, dags att ställa om

totte  
#241954 Ahhh! Äntligen utvilad efter den vid våromställningen förlorade timmen! :lol:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vintertid, dags att ställa om

Fredrik Reuter  
#274151 Hej!
Härliga sommartiden har ju anlänt i natt och då är det ju även bra att ställa om tiden på skogsforum.

Du gör det via länken här:

ucp.php?i=165

Omställningen är tänkt att ske automatiskt i kommande uppgradering av skogsforum...

Användarvisningsbild

Re: Vintertid, dags att ställa om

Fredrik Reuter  
#347794 Hej,
Ja, då var det vintertid och trots att flera av vill Gör sommartiden permanent så åker vi på att ändra idag.
Jag stötte tyvärr på problem när jag skulle göra ändringen så att vintertid/sommartid blir automatiskt, det var mycket mer komplext än jag trott, så även denna gång får vi göra det manuellt.

Du hittar länken för att byta i inlägget ovan.

Avatar Fallback

Re: Vintertid, dags att ställa om

Tosca  
#348177 Ah, vilken tur att man är lat, så standardtiden står kvar sen sist.

Användarvisningsbild

Re: Vintertid, dags att ställa om

Fredrik Reuter  
#478689 Ja, då var det dags igen, vintertiden är här.

Vill du ha rätt tid så byter du i kontrollpanelen - ucp.php?i=165

Användarvisningsbild

Re: Vintertid, dags att ställa om

Göt  
#478706 Jag hörde från en vän att det blir vintertid i helgen, klockorna ska flyttas. Kände att jag måste börja i god tid...
Har redan flyttat klockan från sovrummet till vardagsrummet o klockan från vardagsrummet till badrummet. Svårast var mikroklockan...nu är hela mikron i sovrummet o svår att använda. Gick allt rätt? Jag höll på en timme iallafall, det var väl en timme man skulle flytta på klockorna? Är helt slut...
Det här känns så onödligt på något vis, varje år samma sak och hela vintern måste jag nu igen vänta på att få flytta tillbaka mikron till köket.
Nu blev jag lite orolig när jag läste i tidningen att vissa telefoner o datorer är självgående, undrar var jag hittar dom på söndag morgon när jag vaknar... :/
Hur är det med bilen då, den har ju också klocka? Ändrar den position själv under natten, var hittar jag bilen på söndag?
Vill bara dela med mig av detta, kom ihåg och börja i god tid och jag hoppas verkligen att allt går bra för dig med...".

Användarvisningsbild

Re: Vintertid, dags att ställa om

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#478719 Prova Norska varianten! :lol:

Til helga skal vi stille klokka igjen.
Tips ang stille klokken! Alle som bor i hus med veg-adresse som ender på et partall altså 0-2-4-6-8 osv, stiller klokka 1 time bakover. De som bor i hus med veg -adresse som slutter på et oddetall altså 1 -3 -5 -7 -9 osv, stiller klokka en time fremover, dette vil gjøre at vi slipper rushtrafikken på mandag! Har du ikke husnummer, lar du være å stille klokken

Användarvisningsbild

Re: Vintertid, dags att ställa om

totte  
#478722 =)) =))

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).