Före och efter jobbet

VARNING för oseriösa telefonförsäljare

181 inlägg 155334 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#174835 Jo nu har de börjat ringa som aldrig förr åt mig, mitt Telia abb går ut om tre månader och då ska
jag ändra det redan nu tydligen.
Jag frågade varför och fick inget bra svar så jag väntar nog de tre månaderna innan jag tar tag
i problemet, jag blir inte utslängd eller avkopplad enligt dem, bara aningen dyrare abb den dag
det blir obundet.
Som värst var det fyra säljare i samma ärende på en dag, tydligen bockar de inte av mig från listan.
Nåja, jag fick iaf svar på en fundering jag hade, ska man ha telefonen på enskilda firman eller AB;et?
Tydligen är det bättre abb med enskild firma så det blir nog så.

Elmia
Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

elis  
#174861 Precis som jag fruktade när Granngården och Nordpost "bjöd" på Land så började terrorringandet från högst osympatiska lrf-medias anlitade callcenter i stort sett omedelbart. Efter att via slingrande siter och företag på internet ha luskat ut vilken företagskonstellation som låg bakom callcentret blev det dags för ett allvarligt samtal.
Sen lördagseftermiddag ringde jag upp styrelseordföranden för HK och undanbad mig bestämt och tvärt all form av fortsatt terror från hans sida, stryk detta nummer från samtliga listor för all framtid i samtliga dina terrorverksamheter var mitt krav.
- Han menade att detta kunde kanske inte låta sig göra så enkelt.
- jag replikerade att han då stod i en valsituation. Endera utöva de befogenheter en styrelseordförande har direkt på min propå eller avvakta tills alla andra i styrelse och underföretag hört av sig och begärt samma sak. Jag underströk att mina samtal kommer komma lika olägligt som deras.

Trots de svårigheter han då såg så har inte ett enda samtal till ringts hit efter vårt samtal.

Enligt min mening skall seriösa företag ha en kryssruta på abbonemangssidan där man kan markera att de inte får ringa. Har man inte det så är man oseriösa som LRF-media är.

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#174880 HK vad?

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

elis  
#174890 Head Quarters, HögKvarteret = moderbolaget.

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

BM 35  
#174924
Slurfi skrev:Jo nu har de börjat ringa som aldrig förr åt mig, mitt Telia abb går ut om tre månader och då ska
jag ändra det redan nu tydligen.
Jag frågade varför och fick inget bra svar så jag väntar nog de tre månaderna innan jag tar tag
i problemet, jag blir inte utslängd eller avkopplad enligt dem, bara aningen dyrare abb den dag
det blir obundet.
Som värst var det fyra säljare i samma ärende på en dag, tydligen bockar de inte av mig från listan.
Nåja, jag fick iaf svar på en fundering jag hade, ska man ha telefonen på enskilda firman eller AB;et?
Tydligen är det bättre abb med enskild firma så det blir nog så.


Tror inte det blir dyrare om det är obundet,,,telia Tjänar väl på att du binder dig vid deras abb annars skulle dom inte ringa,,,

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

lodjuret  
#174958 En sak som irriterar mig med de som ringer "på uppdrag av telia" är att de börjar med en lögn.

"Ditt abonnemang håller på att löpa ut..."

har obunden löptid sedan länge, 3 månaders uppsägning.

En som ringde i slutet på veckan och när polletten trillat ner för han att jag inte var intresserad började han surra om en ny mobil men han blev lite tyst då jag sa att jag behåller min gamla 3210 tills den går sönder.
Har dock inte haft en sån på minst 10 år.

Kör med en app som man kan blockera nummer med, men de jäklarna byter nummer hela tiden :(

Har inget minne att jag köpte en vara över en telefon då försäljaren kontaktat mig först och kommer inte göra det heller.

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

lodjuret  
#174959
BM 35 skrev:Tror inte det blir dyrare om det är obundet,,,telia Tjänar väl på att du binder dig vid deras abb annars skulle dom inte ringa,,,


Undrar vad dessa bolag får av telia som ersättning för att de skaffar/binder kunder.

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

elis  
#174966
lodjuret skrev:Undrar vad dessa bolag får av telia som ersättning för att de skaffar/binder kunder.


Pengar förstås! På landet där jag bor är detta tacksam verksamhet för kommunerna, det skapar arbete för ungdomen? Ofta hjälpte kommunerna till med miljoninsatser till att bygga upp dessa förbannade callcenters. Deras egen "insats" oftast bara några tecknade uppdrag som säkerhet. När uppdragen sinar står kommunen med sin bara röv, ett stort antal datorer och växelutrustning som det ej går att bli av med. Branschen fluktuerar kraftigt och de poppar upp som svampar, finns ett tag för att sedan dö ut och återuppstå på någon annan ort. I en annan kostym, "överrocken", HK, är ofta större etablerade företag med flera olika verksamhetsområden inom callcentersfären.

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#175193 Här beskrivs en app, som kan vara användbar mot oseriösa telefonförsäljare http://www.skogsaktuellt.se/?p=40626&pt=108&m=1422

http://www.varningsinfo.se/
/Niklas

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#179915 Nu ringde en indier igen och sa att jag hade badly infected computer som han skulle hjälpa mig med, meningarna slutade oftast med "okej sir?"
Jag började mina meningar med "Not okej" och så tjatade jag på och frågade om hans lön, hur det kändes att ringa och lura folk, om det var svårt att hitta andra arbeten, o.s.v o.s.v.
Han tuggade på om vad jag skulle trycka på för knappar, jag fortsatte tjata om företaget han arbetade på, hans arbetsuppgifter och hans lön.
Det var i.a.f ett rätt långt samtal, till slut sa jag att "your god is seeing what you are up to, and he does´nt like what he sees. You will get problems later in life, or maybe in next life, okej sir?"

Då tröttnade han och önskade mig en trevlig dag även om jag inte ville bli hjälpt.

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#179924
D Brown skrev:Nu ringde en indier igen och sa att jag hade badly infected computer som han skulle hjälpa mig med


Ytterligare en, samma tjat från bägge håll. Jag frågade bl.a vilken typ av arbete han skulle vilja ha. Han uppgav sig dock vara nöjd med sitt arbete men tackade för att jag ville hjälpa honom, efter 8½ minut hade han inte tid prata mer.

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Blivande snickare  
#179955 Du borde banda in dina samtal! :)) :)) :))

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#180256 En till, ännu roligare, först ordagrant samma trevliga tugg om att han ringde från Tecnical Department of Microsoft och att dom fått indikationer på att min dator laddat ned skadliga virus.
-Can you put on your computer now sir?
-Can you go to hell sir?
-Yes i can, can you follow me sir?
-Of course I can follow you!
-When do we go?
-Today I´m kind of busy, is tomorrow okej?
-Tomorrow is fine......and you will follow?
-Yes I will follow you, see you tomorrow then, bye sir!
-Bye bye sir!
:lol:

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Tosca  
#180294 Tycker du inte att den svenska sommaren är tillräckligt varm utan måste följa med honom till helvetet för att bättra på solbrännan?

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

JörgenO  
#182919 Jag övertog skogen för ett år sedan och med det fick jag enskild firma. Sen brast alla fördämningar som NIX-registret byggt upp och allsköns j***a i*****r har ringt sen dess.
Vi har lärt oss att bara lägga på men Qall telecom slank igenom i höstas. Säljaren pratade med min fru och enligt henne gav intryck att ringa från Telia och efter några dagar kom förstås bekräftelse på nytt avtal et.c.
Jag blev "skogstokig" och lyckades efter en lång process komma ur deras klor... nästan iallafall.
Jag körde benhårt på att de aldrig pratat med mig / slutit avtal med mig eftersom det är jag som står för abbonemanget hade de då inget giltigt avtal även om de inte gav sig i första taget.
Jag skriver att jag nästan är ur deras klor eftersom jag tre gånger, senast igår, får en faktura på en fakturaavgift på 38kr som jag naturligtvis måste bestrida hos deras kundtjänst som alltid lika glatt beklagar och säger att de haft problem med datasystemet.
Enda trösten är att de får lägga ut porto men jag tröttnar på att bestrida alla deras j***a 38-kronorsfakturor. Jag misstänker dock att om jag nån gång glömmer så blir det fullt artelleri från deras sida med inkasso et.c..
Verkar som jag aldrig blir fri dem :-(

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).