Före och efter jobbet

VARNING för oseriösa telefonförsäljare

181 inlägg 155410 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#182920 Samma sak för mig när jag registrerade enskild firma och ännu värre när jag körde igång bolaget. Det man kan göra är två saker som faktiskt fungerar.

1) Se till att det telefonnummer du anger hos Skatteverket, och alla andra myndigheter antingen går till ett kontantkort som aldrig sitter i telefon eller är rent påhittat. Så länge myndigheterna säljer sina uppgifter om oss får de ta det. Vill skatteverket ha tag i mig så kan de skicka ett kuvert, och det gör dom...

2) I alla lägen uppge ett mobilnummer som du använder i en nyare telefon med blockeringsfunktion. Så fort någon försäljare ringer mig nuförtiden så lägger jag på omedelbart och sen blockar jag numret. Blocklistan börjar bli ganska lång. Det har blivit väldigt mycket lugnare nu.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

totte  
#182926 Påhittat nummer kan man nog avråda från, risken är stor att man hittar på nåt som nån annan stackare har.

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#182928
totte skrev:Påhittat nummer kan man nog avråda från, risken är stor att man hittar på nåt som nån annan stackare har.


Ja, det har du ju alldeles rätt i. Bra du korrigerade mig där :oops:

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Kse  
#182931 Hmmm... Kanske dax att ändra hos Skattemyndigheten.
Stämmer som du säger Uvskogen, att dom skickar brev.
Har dom inte ringt mig på 16 år så lär dom inte göra det nu heller.

   TS
Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

axwell  
#182936 Jag har slutat att fylla i tfn.nr., eller bara nollor.

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#183445 Idag var det en med svag indisk brytning, jag svarade "Ja det är Förnamn".

Han frågade om det var "Förnamn Efternamn" han pratade med.
Jag svarade "Yes"
Han sade sig ringa från Windows och att det gällde min hemdator.
Jag svarade inget.
"-Can you speak english sir?"
"-No!"
"Then you can fuck off!"
"-Fuck yourself sir!"
KLICK

Kort men kärnfullt denna gång, intressant att denne hade både för och efternamn, tidigare ringare har aldrig nämnt något namn.

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

halvproffs  
#183457 Tittar dom i taxeringkalendern först innan dom ringer, för mig har dom aldrig ringt till :wink:

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

totte  
#183486 Dom ringer inte till dom som köper mycket silvertejp, såna köper ändå aldrig nått nytt, bara tejpar ihop det gamla. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

halvproffs  
#183487 Du har en poäng i det Totte måste jag tillstå :grin: . Men det händer faktiskt att dom ringer till mig också så jag måste väl ha någon tät dubbelgångare :shock:

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Blivande snickare  
#183708 Här har vi fått problem med såna som ringer med privat nummer och när man svarar så säger dom inget! X( ~x(

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Tosca  
#183715 Klassiska busringare?

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Blivande snickare  
#183716 Möjligt, konstigt bara att det hänt flera gånger senaste veckan... Ingen skillnad vilken tid på dygnet det är 😡

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Tosca  
#183749 Det kan vara en automatväxel som ringer upp flera nr åt säljaren, den som svarar först får pratat med säljaren.

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Kse  
#183753 Låter som en automatväxel.
Den ringer upp en massa människor på samma gång och sen sitter det en mindre armé med telefonförsäljare som tar samtalen eftersom folk svarar.
Morsan bruka råka ut för detta rätt ofta, verkar vara vanligare hos privatpersoner än hos företag.
Många tycker det är obehagligt när man inte vet vem som ringer, speciellt äldre människor.
Skällde ut en tjejs om ringde till morsan efter flertalet ”tom ringningar strax innan.
Hon var medveten om problemet men sa att det var så det funkade, bad hene iaf att radera morsans nummer ur sin lilla katalog vilket hon förmodligen inte gjorde. Att dom sen är Nix anslutna verkar inte spela någon roll.
Har sagt det förr men fy f-n vilket otacksamt jobb dessa människor har.

   TS
Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#187381 Blev uppringd idag av en från Dialect som påstod att han ringde för Telias räkning,för att mitt mobilabbonnemang gick ut idag,jag undrade lite hur det rörde honom,han kunde då förlänga i 24 mån för 149kr/mån inklusive en telefon,jag var lite tveksam till vad han ville,då hade jag som god kund helt plötsligt erbjudande på 129kr/mån .Jag frågade då vad abb. skulle kosta utan mobil det var 49kr/mån,fick då reda på vilken telefon det rörde sig om,skulle då betala nästan 2000kr för något jag kan deala till mig på Telia för under 800kr,och det påtalade jag för honom varvid han mycket snabbt avslutade samtalet.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).