Före och efter jobbet

Aktieägande i Husqvarna

5 inlägg 1761 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Aktieägande i Husqvarna

Christer j  
#53697 Är det några här som är aktieägare i Husqvarna? Jag själv är det av mer ideologiska skäl för att jag tycker dom har
mycket bra produkter och som är skogsrelaterade.
Nu är dom ju ute med tiggarhåven och vill samla in nytt kapital i form av nyemision,Kommer troligen att teckna mig.
Tror att dom kommer att bli ett lönsamt företag igen.
Åsikter??



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Aktieägande i Husqvarna

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53708 Mina tankar om Elektrolux/HVA är nog inte så väldigt positiva.
Tyvärr utvecklas det åt ett håll jag inte gillar alls.
Ser man genom historiens ögon så har detta hänt förr med. Homelite gick på samma sätt med Textron.

Fokus ligger på Antal enheter sålda, bra statistik o de ser inte så mycket till säljare och användare som Husqvarna gjorde.
De produkter som utvecklas idag o tankesättet bakom gillar jag inte alls!

Hade jag haft Husqvarna aktier hade de sålts i samma stund som Elux blev inblandat.
Ser man det rent ekonomiskt är det en vettig investering tror jag. Är det nåt Elux/Hva kan så är det marknadsföring o de har de alltid varit duktiga på. Nog kan det vara en vettig investering...
Men inte för mig, tack.

Användarvisningsbild

Re: Aktieägande i Husqvarna

Christer j  
#53717 Kvartalrapports tänkandet finns ju i hva som det finns i alla större börsbolag.En sjukdom som verkar drabba alla större bolag för att tillfredställa marknaden.Det är väl delvis en orsak till att dom nu sitter i skiten.Men i slutändan måste man ha bra produkter annars dör man ut.(läs GM mfl)

   TS
Avatar Fallback

Re: Aktieägande i Husqvarna

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53719 Tyvärr så är Huskvarna lite vi är bäst, kom inte här och tala om hur en motorsåg eller annat som Huskvarna marknadsför
ska vara.
Hur många varuhussågar säljs det?

Användarvisningsbild

Re: Aktieägande i Husqvarna

swe#kipp  
#53752 klart att det säljs mer av "varuhus" sågar den marknaden är större än proffsmarknaden, men nog testar hva sina sågar ute hos proffhuggare som får tycka till om dom innan dom blir färdig produkt vet tex att vissa har provat deras nya 60cc proffssåg och den har det inte skrivits mycket om på forumen, men klart är att skall vi få våra älskade proffs maksiner så måste alla såg tillverkare sälja många varuhusmaskiner för att överleva och kunna utveckla "riktiga" sågar :)
det är bara Stihl som inte är börsnoterat utan drivs på samma sätt som Ikea så dom kan göra lite som dom vill utan att jaga snabba vinster, så all heder åt dom för det ,,,,, kommer dock att fortsätta köpa hva om inte nått annat väldigt speciellt skulle hända som tex att min handlare byter märke :)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).