mån 16 mar 2009, 00:06#53643
Satt här vid datorn nu o plötsligt hörs ett kraftigt brölande utanför

. Hoppade högt i stolen o frugan kom utrusande ur sovrummet o undrade vad f-n som pågick utanför. Sprang ut med ficklampan men såg tyvärr inget. Jag har hört ljudet ett par ggr tidigare i höstas men på lite avstånd. Vi bor ju mitt i ett villaområde o de enda djur som springer här annars är ju rådjur. Dom brukar gå på tomten på nätterna o knapra ekollon. Det här är dock nåt helt annat. Korta stötande bröl, sekundlånga med nån tiondels paus mellan. Ca 10 bröl i en följd o sen tyst. När jag hörde det i höstas kom dom där brölserierna om o om igen med någon minut emellan o jag kunde konstatera att det flyttade på sig tills det inte hördes mer. Nu ikväll hördes det bara en omgång.Har lyssnat på vildsvin på nätet nu o det är ganska likt ljudmässigt men det jag hittade var mer utdragna varierande bröl.
Nån som känner igen min beskrivning? Ska ut o spåra tomten imorrn för jag är ganska säker på att det var bara några meter från huset.
Magnus M
MS 660, MS 241, MS 200,346xpg, 2x242xpg, 2x238sg, 234sg, Fordson Super Major m Väsekran, Nyholms 5,5 tons kärra, Holder A55, Moheda 6ton med Terrikran