Före och efter jobbet

Stöldvåg?

1 inlägg 876 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Stöldvåg?

Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52815 Ämne: Stöldvåg

Vill skicka lite information om nattens härjning.
Södras skotare på Tingsryds sbo har under natten mot torsdagen haft påhälsning av vad jag kan anse vara en proffsliga. Dom har tömt tankvagnen på ca 600 liter diesel genom att med hjälp av skärbrännare öppnat låsen och därefter tömt vagnen. Därtill har de sänkt bukplåten på skotaren för att tömma maskinens tank på ytterligare 100 liter.
Motorhuven har även öppnats med hjälp av skärbrännaren och där har dieselvärmaren samt expansionskärlet till kylaren försvunnit.
Maskinen var uppställd på ett upplag längs en byväg, mellan Tingsryd och Emmaboda
Jag ber er alla att vara uppmärksamma och försiktiga eftersom jag har en känsla av att detta inte är ett tillfälligt jobb.

Fick detta mail idag 😡 😈
Dessutom fick Rottnen som brukar gå framför mig sina batterier stulna...Dem var ju iallafall justa nog att inte bryta sig in i hytten :roll:
Man blir ju så jävla förbannad!!!!

Funderade för övrigt på om vi skulle ha ett ämne på på forumet för såna här saker, där vi kan varna varandra??



   TS
Elmia
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).