Före och efter jobbet

Tennis tråden

8 inlägg 3545 visningar 3 följer Svara, dela mm...   

Tennis tråden

AKKAMAAN  
#805737 Bortom skogsmaskiner och "hydraulik" så har jag några andra fritidsintressen. Efter en första knprotesopertion hösten 2016 så började jag sommaren 2017 att intressera mig för tennis igen och har spelat senior-dubbel 4-7 dagar i veckan i stort sett året runt. Gillar att titta på tennis på TV, speciellt nu nära vi Skandinaver har nåt halvdussin spelare i top-50 bland herrar och damer. Så klart är Norrmannen Casper Ruud, rankad #4 och Danske 20-åringen Holger Rune rankad #6 toppspelarana. Finland har Emil Ruusuvuori #47 och Sverige Mikael Ymer #49.
Så om det finns intresse att bidra i tråden med intryck och synpunkter så är jag "idel öra".
Just nu är Wimbledon inne i slutspelsveckan och det har varit en hel del intressanta matcher. Mikael Ymer slog ut världs-nian Taylor Fritz efter att ha legat under med 0-2 i set. Dock förlorade han mot Colombianen Galan. Holger "MacGyver" Rune lyckades till sist vinna en plats i top 16 mot Alejandro Davidovich Fokina efter att ha legat under med två mini-breakes i 5e setets 10-point tiebreak.
Sen har vi underbarnet Mirra Andreeva nyss fyllda 16 år som via kvalificeringsrunder sedan har placerat sig i top 16 och 4e rundan.

Om det finns intresse så kan jag också arrangera privat Fantasy Tennis, "på kul" och inga pengar inblandade för att göra TV-tittandet mera intressant.
MVH//Per A

TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Tennis tråden

Bax  
#805743 Mitt intresse är den mindre varianten, dvs bordtennis. Jag spelar ”gubbpingis” två kvällar i veckan vintertid. Jag följer också alla européers (och andra nationaliteters) kamp mot Röda Armén (dvs kineserna).

AKKAMAAN  
Bax skrev:Mitt intresse är den mindre varianten, dvs bordtennis. Jag spelar ”gubbpingis” två kvällar i veckan vintertid. Jag följer också alla européers (och andra nationaliteters) kamp mot Röda Armén (dvs kineserna).

Tack för kommentaren
Cool..
Jag spelade bordtennis i mina tidiga tonår och hade inte spelat förrän jag besökte barnbarnen i San Diego förra året. Fick en nytändning och spelade en hel del bordtennis i början av året när tennisbanorna blev attackerade av regn och snö. Kommer definitivt att fortsätta med bordtennis men det blir nog mest under vinterhalvåret. Köpte först ett 2 racket kit på Amazon men när jag spelat ett par gånger med det så var de inte tillräckligt bra. Bara 1 mm skum och ca 1 mm gummi. Så jag köpte sedan en lite dyrare racket, STIGA Raptor som ger mera topspin.
Vi är ett halvdussin i tennisklubben som också spelar bordtennis tillsammans

TS
Användarvisningsbild

Elis76  
#805754 Kolla in den här lyran som domaren gör.

https://www.svt.se/sport/tennis/har-fangar-domaren-bollen-med-en-hand-hyllas-av-publiken

AKKAMAAN  
Japp, såg det i livesändning på TV igår. Sen sitter han där utan att ens röra på munnen sten-cool

TS
Användarvisningsbild

halvproffs  
#805788 Spelade fotboll ett antal år i Hedesundas div4lag och gjorde ett pingisrum i gamla lagården där vi hade kompisturneringar.
Tyckte själv att jag blev bättre fotbollsspelare av pingisspelandet. Reaktionen och det snabba fotarbetet förbättrades.
Något sämre nu efter 40 till 50 år sedan 😉

Användarvisningsbild

Elis76  

AKKAMAAN  
#806329 I Wimbledons semifinal mellan Novak Djokovic och Jannik Sinner så avbröt domaren spelet genom att ropa "hindrance" efter att Djokovic "gruntade" alldeles innan Sinner skulle returnera bollen i en slagduell. Djokovic förlorade poöngen direkt och kunde inte förstå varför. Men han sprang i alla fall inte fram till domaren och skrek "You cannot be serious" som John McEnroe brukade göra. Några poäng senare så fick Djokovic också en varning för att inte ha påbörjat sin serve inom den statuerade tiden 25 sekunder. Men inget av dessa incidenter hindra Djokovic från att vinna matchen i 3 raka set.

TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Vreten skogsvagnar
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).