fre 22 sep 2006, 13:18#2430
först vill jag hålla med om att dom är oförskämt dyra på vissa saker!! å andra sidan har dom ju prylar som inte varje "järnhandlare" har!!
skönt å höra att du lever Mangelu!!

ja ibland när man suttit där uppe i grenarna så har man funderat på om man kanske skulle åka å kolla upp intelligensnivån!!

jag funderar på att skaffa bälte 71-017 på sid 105,å motorsågs stroppen och nån av karbinhakarna,troligtvis 71-775 + stegjärnen 71-106 & en stödlina att slänga runt trädet! dessa prylar skulle räcka för mig då jag inte är en arborist som beskär träden,utan endast kvistar på väg upp & sedan fäller uppifrån om det behövs! en arborist vill ju inte använda stegjärn heller pga skador på trädet! men det blir DYYYRT!!!!

men det ska väl förhoppningsvis betala sig!! ialla fall med tanke på vad dom "etablerade" trädfällarna tar i betalning!! skrattretande! dom tror visst att dom är jätteunika och räddar världen eller nåt!! har hört riktiga skräckexempel!! visst tusan ska man ha bra betalt med tanke på risker mm, men nån jä..a måtta får det vara!!
en "klättertråd" skulle vara suveränt!!
ang gränsforsyxorna: dyra men helt suveräna! har några,bla stora "släggyxan" MYCKET bra!!!