tor 07 sep 2006, 17:02#2180
torsdag: på morgonen fick vi det extremt "roliga" jobbet att linda upp ny lina på alla trimmerhuvuden(typ 10st) vi var 4st, det tog hela förmiddan fram till lunchen 11:15, efter lunchen tankade vi röjsågarna/grästrimmrarna och lastade dom på en boggiekärra, vi skulle köra samma fyrhjuling som igår så jag fick nyckeln te suzukin, satte på mig hjälm(godkänd mc hjälm som skolan lånar ut är ett krav om man ska köra längre sträcka, ska man flytta fyrhjulingen nån meter eller så på spåret eller i skogen räcker de me vanlig huggarhjälm med hörselskydden nere och "fast", så jag sitter och väntar på att den andra ska köra ut, sen säger Morgan(lärarn) att jag skall få köra med boggiekärran, så jag kör fram åt sidan så alla andra kan köra ut så det blir lättare å haka på kärran, backar sen sakta men säkert mot kärran, lärarn hakar på, startar fyrhjulingen, lägger i 4x4, och kör framåt, han säger även att jag ska tänka på att jag har släp så jag inte bara svänger så kärran tar i väggen, sen kör vi ut parkerar medans lärarn hakar på kärran på hondan(honda foreman es hydrostatic som han körde idag), sen stänger jag och finnen porten, vi sätter oss åter på fyrhjulingen å väntar på att lärarn skall lasta på röjverktygslådan på sin boggiekärra och så lägger han på en grensåg, (manuell vanlig sådan), sen kör vi iväg, den är otroligt bekväm att köra, vi kör både i uppförsbackar och nedförsbackar, lärarn stannar i en uppförsbacke lägger i handbromsen medans han sågar ner en gren som sticker ut över motionsspåret,... då rullar hans fyrhjuling med kärra bakåt smack rakt in i hondan som stog bakom... och han kollar det var tydligen så att de va nått som hadde kommit emellan bromsen så den hoppade ur där... sen körde vi lite grästrimmer å klippte vid sidan av spåret,
när vi var klara runt halv tre,(den biten vi skulle klippa) så kör vi å lärarn hittar en plats där vi kan vända i terrängen, han kör runt först utan problem, sen kommer andra hondan där nicklas sitter och kör fast på en stubbe lr någe så 3av hjulen står i luften... så han spinner bara men får till slut grepp å kör framåt.. jag kör då när lärarn vinkar fram kör och lyckas komma runt utan å fastna, en del beror nog på dom s.k "big foot" däcken... och på fyrhjulsdriften

, sen kör vi hemåt, jag får backa in i garaget, får beröm av lärarn för att jag backade så sakta så jag hann vrida på styret innan den vek sig, och sen var denna dagen slut efter att vi duschat bytt om och skrivit dagbok/logg