hur som helst, månda morron vaknar morsan av att en bil står å nöter på startmotorn (bor i lägenhet) kikar ut å ser 2 dönickar försöka starta min fars L200... far ut i kallingarna me kameran i högsta hugg å "knäpper" flera ASFINA bilder på 2 häpna skurkar som fortfarande nöter på för att få igång bilen... ser farsan... springer till flyktbilen å drar iväg järnet, samtidigt som far lugnt fortsätter att dokumentera me digitalkameran

polisen tillkallades å försök att leta reda på bovarna gjordes i närheten utan resultat. poliserna var dock impade av min fars fotokunskaper, medans farsan påstår att han knappt såg ett skit pga att brillorna låg kvar inne vid sängen

Sen på månda kväll var det min tur... kommer åkande med Valmet 2105 i lagom fart.... å mjooooop... så nöp motorn..... ner me kopplingen å fundera va som hände men släpper upp den för att se om den lossnar å visst gör den det, å startar, men tokryker... körde den till verkstad i går där det konstaterades att en ventil på 6ans cylinder gått av å ramlat ner i cylindern... så ny blir det renovering... billigt?

Det känns som det är en fredan den 13e hela denna veckan