Före och efter jobbet

Årets julklapp är VR

4 inlägg 2944 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Årets julklapp är VR

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#411356 Årets julklapp lär bli VR.
Exempel:
Oculus Rift
HTC Vive
Sony VR

Vad kan man då göra med VR?
Exempel:
Mark Zuckerberg Social VR Demo Oculus Connect 3 OC3 Keynote




   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Årets julklapp är VR

Vardon  
#411358 VR tycker jag känns som en återkommande uppfinning. Sen inser nåogn att ögonen har svårt att fokusera så nära, man blir trött och idén läggs ner ett tag. Efter ett tag kommer någon på att VR vore häftigt och så börjar det om.

Rent krasst var det nog 1996 jag testade doom med VR hjälm på en mässa och sen dess har det inte kommit många nya produktera inom det segmentet.

Användarvisningsbild

Re: Årets julklapp är VR

Fredrik Reuter  
#411361 Hej,
Kan så vara, men hoppas nästan att det inte blir så.
Varför? VR systemen är inte fullt utvecklade ännu enligt mig. Jag har själv Samsung/Oculus hemma och det är inget jag rekommenderar i nuvarande form. Visst, man får sitt virtuella hem med några spel, men de är inte bra och de som är bra ska $uckerberg ha betalt för, genom att man måste registrera sig på facebook (vilket jag gått ur).

Testade ju att Kvista i VR med Limberjack VR och HTC Vive var mycket bättre. Problemet är att det kostar mer, ca 10kkr senast jag kollade.

Mest värde, både i underhållning och i pengar har hittills Google Cardboard, Virtuell Verklighet i Kartong för en hundralapp gett oss i familjen.

Det är mitt tips, testa med Google Cardboard och se om det passar dig, annars riskerar man att stå med ett dyrt system som aldrig används!

Avatar Fallback

Re: Årets julklapp är VR

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#411376
Vardon skrev:VR tycker jag känns som en återkommande uppfinning. Sen inser nåogn att ögonen har svårt att fokusera så nära, man blir trött och idén läggs ner ett tag. Efter ett tag kommer någon på att VR vore häftigt och så börjar det om.

Rent krasst var det nog 1996 jag testade doom med VR hjälm på en mässa och sen dess har det inte kommit många nya produktera inom det segmentet.


Visst är tajming viktigt för att en produkt ska slå, tror dock att man kommit till den
nivån nu så att det slår igenom på allvar.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).