Före och efter jobbet

Elen blir nästan gratis

10846 inlägg 546125 visningar 83 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Elen blir nästan gratis

svampbob  
Alvarsson skrev:Ja, det kom från rätt person du om påstår att 99,25% av forskarna inom klimatforskningen har fel, IMF har fel IEA har fel och att läkarvetenskapen har fel. Var och en får bedöma vem som förnekar vetenskap.

Bara en så obildad person som du kan komma med en så korkad siffra som helt saknar bärighet.
Det är säkert så att 99,25% de obildade fåntrattarna går på något så korkat.

Det är alltid du som spottar på IEA och kallar dom lögnare.

Elmia
Användarvisningsbild

svampbob  
#839199 Ang detta tomma tuggande om att tro på vetenskap och medicinskt forskning.

Jag har redan mer än en gång lagt upp denna rapport från Pfizer från försök med Covid vaccinet.
Vad säger vetenskapen om antalet döda i respektive grupp? Vaccinerade mot placebo?

jannee  
#839200 Du Alvarsson ska inte prata om något som du inget vet något om.
EU erbjuder visst garantier - ej återbetalningstvingade för vindkraft, läs på lite mer och sluta svamla.

Alvarsson  
svampbob skrev:
Alvarsson skrev:Ja, det kom från rätt person du om påstår att 99,25% av forskarna inom klimatforskningen har fel, IMF har fel IEA har fel och att läkarvetenskapen har fel. Var och en får bedöma vem som förnekar vetenskap.

Bara en så obildad person som du kan komma med en så korkad siffra som helt saknar bärighet.

Ditt inlägg bekräftar vad jag skrev ovan. Sedan ljuger du om mitt förhållande till IEA, alla som följer med i tråden kan se att jag ofta hänvisar till IEA.

Alvarsson  
jannee skrev:Du Alvarsson ska inte prata om något som du inget vet något om.
EU erbjuder visst garantier - ej återbetalningstvingade för vindkraft, läs på lite mer och sluta svamla.

Nej!

Alvarsson  
svampbob skrev:Ang detta tomma tuggande om att tro på vetenskap och medicinskt forskning.

Jag har redan mer än en gång lagt upp denna rapport från Pfizer från försök med Covid vaccinet.
Vad säger vetenskapen om antalet döda i respektive grupp? Vaccinerade mot placebo?

Ja nu får jag lägga till WHO över listan av expertorgan som du anser har fel. Herregud!
https://lakartidningen.se/aktuellt/nyhe ... -i-europa/

jannee  
#839206 Läs på och be sedan om ursäkt Alvarsson

https://motvindsverige.org/eus-grona-bi ... a-bubblor/

https://vindkraftcentrum.se/modvions-tr ... g-fran-eu/

https://www.energi.se/artiklar/2023/okt ... ndkraften/
Senast redigerad av jannee tor 04 apr 2024, 12:26, redigerad totalt 1 gång.

Alvarsson  
#839208 Ja det finns specifika innovationsbidrag som exempelvis till torn av träd. Inga generella bidrag till att bygga vindkraft.

Användarvisningsbild

Rotvältaren  

Det hjälper inte att dra in 99.25% av forskarna inom klimatforskningen, läkarvetenskapen, IMF och IEA, ditt påstående om att motståndet mot vindkraft är ytterst begränsat är likväl rent felaktigt och hittepå. Inte ens en drapa om subventioner till det fossila bränslet ändrar det faktum att det finns ett ganska omfattande och utbrett motstånd mot vindkraft. Att 60% av tillstånden drogs tillbaka efter kommuners veto är bara ett exempel på det.

Alvarsson  
#839210 Ja det va en pytt i panna av åsikter.

Användarvisningsbild

svampbob  
Alvarsson skrev:
svampbob skrev:

Ditt inlägg bekräftar vad jag skrev ovan. Sedan ljuger du om mitt förhållande till IEA, alla som följer med i tråden kan se att jag ofta hänvisar till IEA.

Alla har sett att du spottade på IEA när dom redovisade hur lite vindsnurrorna producerade över året.

Hävdar du nu att jag Pfizer förfalskar sin egen forskning?

Användarvisningsbild

svampbob  
#839213 Kärnkraftselen fortsätter att vara nästan gratis i Frankrike.

Jag frågar igen är det någon som vet varför? Min gissning är att produktionen är hög och behovet är relativt lågt i frankrike och exportledningarna till grannländerna går helt fulla.
Är det någon som har data som bekräftar att ledningarna går fulla eller data som ger en annan förklaring till fenomenet?

Användarvisningsbild

svampbob  
#839214 Tydligen är inte detta ett nytt fenomen som jag ibland har trott.

Alvarsson  
svampbob skrev:
Alvarsson skrev:
svampbob skrev:

Alla har sett att du spottade på IEA när dom redovisade hur lite vindsnurrorna producerade över året.

Hävdar du nu att jag Pfizer förfalskar sin egen forskning?

Jag hänvisar till läkartidningen där WHO slår fast att miljontals liv räddades med hjälp av vaccinet. Jag tror ingen som har något lite kunskap i ämnet hävdar att inte vaccinet hade stor positiv inverkan på folkhälsan i Sverige och globalt.

Tor R  
Alvarsson skrev:
svampbob skrev:Ang detta tomma tuggande om att tro på vetenskap och medicinskt forskning.

Ja nu får jag lägga till WHO över listan av expertorgan som du anser har fel. Herregud!
https://lakartidningen.se/aktuellt/nyhe ... -i-europa/

WHO är ett dåligt exempel att lyfta fram.
1) de misslyckades med att få ut rätt information tillräckligt tidigt.
2) de pratade om droppsmitta när det var luftburen smitta, i ett helt år!
3) De var emot kontinentblockader, det var faktiskt det enda sättet att undertrycka smitte spredningen effektivt.

Jag skulle hävda att tack vare WHO dog miljoner.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).