Byggbelysning i LED

Smålänningen.J skrev:Vart kan man hitta bra byggbelysning i LED? Jag har tittat lite på nätet och hittat en del byggbelysning med LED-teknik som jag tror på... Har någon erfarenhet av
Hittade dessa bygglampor på Blocket verkar vara bra portabla bygglampor i LED. De är inte heller kinesiska som allt annat verkar vara utan Europatillverkade står det.

https://www.blocket.se/stockholm/REA____Portabel_stralkastare_i_LED_68073021.htm?ca=11&w=1
Observera att om man är äldre eller om man har brytningsfel på ögonen kan det
vara svårt att se i ljus från en LED lampa med blå kulör.
Detta beror på att ögats tappar och stavar har svårt för att ställa om sig till det blå ljuset när man är äldre eller
har brytningsfel på ögat.
I praktiken visar det sig som så att med en blå LED lampa ser man att det lyser men man ser inte.
Om man väljer en LED belysningen som har vit / ljus kulör på ljusskenet så undviker man detta.
Lev och Må !
Hälsningar från Umeå
jag tror det vita ljuset är det blåa. Det är i varje fall från de blå dioderna som det vita ljuset skapas. Kolla Wiki: https://sv.wikipedia.org/wiki/Lysdiod
I mitt jobb används LED belysning i olika typer av hjälpmedel, därav erfarenheterna av vad som är
bättre och sämre vad gäller blått kallt ljus kontra vit/ gult ljussken.
Det är inte helt enkelt att se skillnaden mellan de olika LED -ljusskenen om man inte jämför dom bredvid varandra.
Hoppas du hittar bra LED belysning som du blir nöjd med.
Lycka Till !
Hälsningar från Umeå

Jo visst ja är det någon som vet varför all belysning är gul? Det känns ju inte som att ljuset skulle vara något bättre, inte utomhus i alla fall. Alla gamla gatulampor är gula alla nya är mer vita. Någon som vet vad det kommer sig av.
Gav en till far så den sitter vid gårdsplanen hemma och så gav jag 4st till syster och svåger som bygger hus som byggbelysning. Tyvärr blev 2stulna. De 3 som finns kvar har funkat bra.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto