fre 07 mar 2008, 22:24#22287
Jag ahr ingen direkt utbildning inom skogen, jag började min karriär med att köra ut en av våra egna avverkningar som ett skogsbolag hade köpt av oss, dom hade dåligt me skotare så jag blev erbjuden att köra ut virket själv, sen fick ja ta ett litet skifte till å ett till osv, ska säga att ja hade en gammal volvo 700 turbo me en 8 tons farma vagn då... sen tjatades det på mej tills ja köpte en skotare å nu sitter man där

så får man börja lite i sin egen takt bara så, de e nog svårt att få köra åt nån å få betalt utan att ha kört innan, det är ju rätt skapliga omkostnader så en ev arbetsgivare vill ju givetvis få in pengar, men börjar du själv så har du inga såna krav på dej,
Även min far började när jag köpt skotaren, då köpte han en valmet 701 för att gallra i egen skog, han är från början byggare, under tiden han lärde upp sej i vår egen skog så ville grannen ha sitt gallrat osv, nu kör vi bara skördare med mkt nöjda kunder så inte behöver man nån utbildning å det man behöver, guld kort/grönakortet (tror det va så) borde man få av uppdragsgivaren, så funkar det här iaf....
Eco-log 560B -04, Tigercat H09,Arctic cat 500 -08, valtra 6200, Nokka T10 4wd, LOGOSOL M7